رییس مرکز فناوری اطلاعات کنگره ملی سه هزار شهید قزوین گفت: بانک اطلاعاتی سه هزار شهید استان با هدف حفظ و نگهداری مستندات و آثار آنان تهیه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حامد فتوحی رییس مرکز فناوری اطلاعات کنگره ملی سه هزار شهید قزوین با اشاره به تهیه بانک اطلاعات شهدای استان گفت: این بانک اطلاعاتی بر روی تجهیزات و نرم افزار‌های پیشرفته نگهداری شده است و مرتب به روز رسانی می‌شود.

فتوحی افزود: با تشکیل این بانک، اسناد و اطلاعات شهدای استان ساماندهی و از تخریب و نابودی آن‌ها جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: خروجی این بانک اطلاعاتی در چند نرم افزار از جمله وب سایت قلم سرخ مورد استفاده قرار گرفته است و به همراه اخبار کمیته‌های مختلف کنگره در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار دارد.

رییس مرکز فناوری کنگره ملی سه هزار شهید استان افزود: شهدای استان قزوین در وب سایت قلم سرخ در رسته‌های مختلف تقسیم بندی شده اند و با جست و جوی نام هر شهید اطلاعات، وصیت نامه و زندگی نامه یک شهید قابل مشاهده است.

فتوحی گفت: علاوه بر این سایت یک برنامه کاربردی موبایل نیز طراحی شده است که از طریق آن می‌توان به بانک اطلاعاتی شهدا دسترسی یافت.

وی اضافه کرد: نرم افزار زیارت مجازی شهدا نیز یک محصول دیگر کمیته فناوری اطلاعات سه هزار شهید استان است که می‌توان با جست و جوی نام شهدا علاوه بر دست یابی به اطلاعات آن‌ها قبور شهدا را نیز به صورت مجازی زیارت کرد.

رییس مرکز فناوری کنگره ملی سه هزار شهید استان گفت: برای طراحی و بارگذاری این نرم افزار‌ها بیش از یک سال وقت صرف شده است.

انتهای پیام/

تهیه بانک اطلاعاتی سه هزار شهید قزوین با هدف حفظ مستندات آنها

برچسب ها: شهدا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.