رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت : انتظار است در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه های فنی و محتوایی وسیعی در این خصوص در شبکه استانی تولید و انتشار یابد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی اذعان داشت : رسانه باید چند قدم جلوتر از جامعه حرکت کرده و ذائقه ، اندیشه و فرهنگ جامعه را به سَمت مطلوب رقم بزند ، نه این که چند قدم عقب تر از جامعه حرکت کند و بر اساس ذائقه های تعمیم یافته ، برنامه سازی  داشته باشد، این تأخیر در حرکت نسبت به جامعه ، یعنی متابعت و پیروی از خواسته مخاطب و آن پیش تر بودن ، یعنی حرکت بر اساس نیاز مخاطب.

وی ادامه داد : این که صدا و سیما ، خواسته را بر نیاز ترجیح می دهد و خود را از سختی ها و درد سرهایِ هدایت گری می رهاند ، بزرگترین خطای راهبردی اوست ؛ در این میان رسانه های استانی در این خطا، عمیق تر گرفتار شده و نه تنها عقب تر از جامعه، متابعت و پیروی از خواسته را مبنای حرکت خود قرارداده بلکه با تکرار و بازپخش برنامه های شبکه های ملّی و آن هم چندین و چند بار، موجب خستگیِ روحی و روانیِ مخاطبان می شوند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد : بازپخش سریال های خارجی ، داخلی ، راز بقاء و امثال اینها در شبکه های استانی هزینه های رسانه را به بیش از سی برابر افزایش می دهد ، چراکه بجای بازپخش یک سریال در یک شبکه ملّی برای کل کشور ، سی بار در سی استان با هزینه های بالا و چند صد کارمند بازپخش می شود ؛ این خسارت مالی بر آن خسارت روحی و روانی اضافه می شود.

حجت الاسلام قطبی با بیان این که فلسفه رسانه های استانی ، استانی بودن آنهاست ، تصریح کرد : در واقع مزیّت رسانه های استانی، تمایز آنها با رسانه ملّی است به نفع استان خود. یعنی هر چه برنامه های رسانه های استانی برگرفته از ظرفیت ها و برخورداری های استانی باشد و با برنامه های ملّی متفاوت تر باشد ارزش بالاتری دارد. ولی متاسفانه شبکه های استانی نه تنها این تمایز و مزیّت را دنبال نمی کنند بلکه این فلسفه را درک نمی کنند.

وی افزود: انتظار می رود در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه های فنی و محتوایی وسیعی در این خصوص در شبکه استانی تولید و انتشار یابد ، اصفهانی که در اصلِ پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی سهیم است و در این نظام متعالی شریک ، اصفهانی که در دفاع از کیان کشور و اسلام، صدها هزار شهید و جانباز تقدیم کرد، اصفهانی که در بحران های سیاسیِ کشور، میدان دارِ دفاع از انقلاب است، اصفهانی که در حوزه های اندیشه، علم، فناوری، صنعت، خدمات و مالیات، بیش از سهم خود به کشور کمک می کند و کمتر از سهم خودش منتفع می شود، اصفهانی که قربانی برخی تصمیم های نابخردانه کشور شد و شریان تمدنی خود را از دست داد ولی همچنان بهترین مدافع نظام است و مردمش بالاترین حمایت را از انقلاب و نظام دارند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد : اصفهانی که منظومه ای از ظرفیت ها ، فرصت ها ،  قوّت ها و برخورداری های فراوان در حوزه های منابع طبیعی ، میراث فرهنگی ، آداب و سنن ، علم و فناوری ، دانش و خِرد ، اندیشه و تفکر  و... است و می توان هزاران هزار برنامه از این ظرفیت ها و برخورداری ها ساخت بدون تکرار جومونگ و راز بقا و... .

وی در پایان تأکید کرد : صدا و سیما با توجّه به این ظرفیت ها و معرفی و بازنماییِ آنها می تواند نبض انقلاب باشد و سلامتی انقلاب را به رخ بکشد.

انتهای پیام/م

صدا و سیما؛ نبض انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.