مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از عصر امروز یکشنبه بارش باران در مناطقی از استان اردبیل آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از عصر امروز یکشنبه بارش باران در مناطقی از استان اردبیل آغاز خواهد شد که تمرکز بارندگی ها در مناطق شمالی استان اردبیل و نواحی منتهی به استان گیلان انتظار می‌رود.

وی تصریح کرد: از روز دوشنبه ابرناکی و مه بتدریج استان اردبیل را فرا گرفته و ضمن کاهش دمای هوا، بارش باران و برف در مناطقی از استان اردبیل به ویژه در نواحی کوهستانی بارش ها به صورت برف پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: در طول هفته جاری در شمال استان اردبیل دمای هوا به زیر صفر درجه سلسیوس نخواهد رفت.

دولتی مهر بیان کرد: از روز دوشنبه تا آخر هفته در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل کمینه دمای کمتر از منفی 3 درجه سلسیوس رخ نخواهد داد.

وی گفت: وزش باد غالب در این هفته با جهت شرقی بوده و بیشینه سرعت آن 15 متر برثانیه (معادل 54 کیلومتربرساعت) برآورد می شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: کاهش دید بر اثر مه غلیظ در ساعات صبح و شب در هفته جاری بویژه در نواحی منتهی به استان گیلان و برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل انتظار می‌رود.

دولتی مهر تصریح کرد: بارش در این هفته در شمال استان اردبیل بصورت باران و در سایر مناطق بصورت باران و برف خواهد بود و اوج بارش این هفته از حوالی ظهر روز چهارشنبه آغاز و تا روز جمعه (25 آبان) در بیشتر مناطق استان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: به سبب بارش بویژه در اواخر هفته در برخی مناطق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سرریز شدن رودخانه ها و به سبب کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در گردنه ها و جاده های کوهستانی (بویژه گردنه الماس، صائین و حیران) اختلال در تردد وسائط نقلیه در ایام مذکور دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/ح

دمای هوا در اردبیل کاهش می یابد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.