ایازی گفت: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی راه‌اندازی کانون‌های سلامت را در همه محلات کشور به تصویب رسانده است.

تصویب سند ارتقای فرهنگ سلامت در شورای فرهنگ عمومی کشور/ توسعه زیر ساخت‌های سلامت در راستای افزایش مشارکت‌های مردمیمحمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: موضوع اجتماعی شدن سلامت به‌منظور ارتقا مشارکت‌های مردمی در قالب سازمان‌های مردم نهاد یکی از موضوعات مورد توجه وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: در این بین توسعه زیر ساخت‌های سلامت مسئله‌ای مهم در اجتماعی شدن سلامت محسوب شده و شورای عالی سلامت و امنیت غذایی راه‌اندازی کانون‌های سلامت را در همه محلات کشور به تصویب رسانده است.

لزوم استفاده بهینه از ظرفیت دستگاه‌ها برای اجتماعی شدن سلامت

معاون اجتماعی وزارت بهداشت تاکید کرد: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت دستگاه‌ها به نفع سلامت مردم باید همکاری بین بخشی ارتقا پیدا کند و وزارت بهداشت سعی دارد با استفاده از ظرفیت سازمان‌‌های مختلف سطح سلامت مردم را ارتقا بخشد.

ایازی افزود: سالیانه ۳۳۶ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی مصدوم می‌شوند که با فرهنگ سازی به وسیله سازمان ذی‌ربط می‌توان تعداد ۳۰ هزار مصدوم را در سال کاهش داد.

وی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی سند ارتقای فرهنگ سلامت را به تصویب رسانده است و در این راستا وزارت بهداشت مسئله سواد سلامت را به طور جدی دنبال می‌کند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه عدالت در سلامت باید به طور کامل اجرا شود، ادامه داد: ۶۹ شاخص سلامت به تصویب رسیده است که در این شاخص‌ها شهرستان‌ها مورد پایش قرار گرفته و وضعیت سلامت آن‌ها از نظر آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق مشخص می‌شود.

ایازی گفت: موضوعاتی مانند اختلالات روانی، HIV و دیگر آسیب‌‌های اجتماعی مورد توجه معاونت وزارت بهداشت قرار دارد و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی خوب انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار