مسئول برگزاری مسابقات اسکیت گفت : در لیگ اینلاین هاکی بزرگسالان، 12 تیم در بخش آقایان و 6 تیم در بخش بانوان حضور دارند.

حسین کنوزی مسئول برگزاری مسابقات اسکیت در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره نحوه برگزاری لیگ اینلاین هاکی بیان کرد: مرحله اول لیگ سال 97 اینلاین هاکی آقایان  در تاریخ 10 تا 11 آبان ماه جاری برگزار شد و مرحله اول لیگ اینلاین هاکی بانوان در تاریخ 29 و 30 آذر ماه در سه مرحله برگراز خواهد شد. همیشه برنامه ریزی برای لیگ بر این است که مسابقات را قبل از تمام شدن سال به اتمام برسانیم  . امسال لیگ اینلاین هاکی نسبت به سال های گذشته دیرتر برگزار شد و دلیل آن اعزام تیم های ملی  بانوان و آقایان به بازی های آسیایی کره جنوبی بود که نتوانستیم مسابقات را زودتر برگزار کنیم . در نهایت بازی های لیگ   به تعویق افتاد تا بازیکنان آسیب نبینند. خداروشکر که پسران برای اولین بار توانستند مدال طلا را کسب کنند و دختران نایب قهرمان شوند .

کنوزی : لیگ اینلاین هاکی در سال 97 با افزایش تیمنسبت به سال قبل کار خود را آغاز کرد

افزایش حضور تیم ها در لیگ اینلاین هاکی 

او گفت : در بخش بانوان 8 تیم در لیگ شرکت می کند و در بخش آقایان 12 تیم حضور دارد که به خاطر ضیق وقت ، 12 تیم را یه دو گروه 6 تیمی تقسیم کردیم و مسابقات  را در هر گروه برگزار  خواهم کرد . در هر گروه سه تیم به مرحله بعدی صعود می کند و تیم های اول و دوم به صورت ضربدری بازی می کنند تیم های بازنده به رده بندی می روند و تیم های برنده به فینال می روند . همچنین تیم های پنجم تا هشتم مسابقات برگزار می شود و به برندگان حکم و مدال داده می شود .در بخش آقایان پارسال لیگ با 8 تیم برگزار شد  و امسال دو تیم از لیگ برتر انصراف داد که 6 تیم باقی ماند و 6 تیم از لیگ دسته یک به لیگ برتر اینلاین هاکی پیوست؛ که  در نهایت با ازدیاد تیم در لیگ مواجه شدیم .  در بخش بانوان پارسال 6 تیم در لیگ حضور داشت و امسال با افزایش دو تیم لیگ را در آذر ماه آغاز خواهند کرد .

در رشته اینلاین هاکی حامیان مالی خوبی ورود نکرده است

کنوزی بیان کرد: مشکلات مالی اثرات خود را بر روی تیم های لیگ گذاشته است . اکثر تیم های حاضر در لیگ به صورت تیم هست و باشگاهی فعالیت نمی کنند  . این تیم ها از شرایط مالی بالایی برخورد نیستند و ورزشکاران به صورت داوطلبانه رقابت می کنند و بخشی از هزینه ها را خودشان پرداخت می کنند . در رشته اینلاین هاکی حامیان مالی خوبی ورود نکرده است  که از تیم ها حمایت کند. لوازم این رشته همگی خارجی و وارداتی است و به جهت افزایش قیمت ها فشار زیادی به بازیکنان و تیم ها وارد می شود .  می توان گفت یک بازیکن برای خرید لوازم معمولی اینلاین هاکی تقریبا 15 میلیون باید بپردازد که بازیکن مجبور است خودش این هزینه را بپردازد.

کنوزی : لیگ اینلاین هاکی در سال 97 با افزایش تیمنسبت به سال قبل کار خود را آغاز کرد

بازیکنان در لیگ اینلاین هاکی قرارداد مالی ندارند

او افزود: نمی توان گفت سطح رقابت ها بهتر شده است چون تیم ها و بازیکنان همان هستند ولی در عوض بازیکنان از انگیزه بالایی برخوردار هستند .  با توجه به مقام های خوبی که تیم ملی در بازی های آسیایی کره جنوبی کسب کرده است ، بازیکنان به دنبال آن هستند  تا خود را ثابت کنند .  کاوه صدقی هدایت تیم ملی و کمیته اینلاین هاکی را بر عهده دارد و امسال با درایت و برنامه ریزی  مناسب او توانستیم برای اولین بار مدال طلا را از دهن شیر در بیاوریم و نصیب خود کنیم .  تیم ملی دو سال پیش در بازی های آسیایی 2016 به تیم ژاپن بازی را با  نتیجه  9 بر 4 واگذار کردیم ولی امسال با هدایت صدقی و تلاش بازیکنان توانستیم ژاپن را 6 بر 1 شکست دهیم. متاسفانه بازیکنان در لیگ اینلاین هاکی قرارداد مالی ندارد و شاید نهایتا سه یا چهار بازیکن با تیم های خود قرارداد مالی داشته باشند . امکان دارد تیم به بازیکن بگوید برایمان بازی کن ما هزینه لوازم و رت و آمد بازیکن را بپردازد ولی قرارداد مال که در طول یک فصل به بازیکن پرداخت شود در رشته ما وجود ندارد .

کنوزی : لیگ اینلاین هاکی در سال 97 با افزایش تیمنسبت به سال قبل کار خود را آغاز کرد

سطح رقابت های رولر آلپاین بسیار خوب بود 

کنوزی در پایان در باره سایر رقابت ها اظهار کرد: آخر این هفته به میزبانی شهر طبس  مرحله آخر مسابقات لیگ رول بال آقایان را خواهیم داشت و حدود دو هفته دیگر  به میزبانی تاکستان قزوین مرحله آخر لیگ رول بال بانوان را در پیش خواهیم داشت . 6 تیم در لیگ رول بال آقایان شرکت کرده است و در لیگ دسته یک 9 تیم اعلام آمادگی کرده است و ما برایشان برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد. مسابقات زیر 17 سال رول بال پسران و دختران را  در پیش داریم که 6 تیم اعلام امادگی کرده است و در بخش لیگ بانوان بزرگسال 10 تیم رقابت خواهند کرد .سطح کیفی رقابت ها بسیار بالا است و بازیکنان در بخش رول بال توانستند در مسابقات جهانی دارای مقام شوند . دو سال پیش تیم رول بال که در مسابقات بنگلادش شرکت کرد که تیم پسران مقام دوم و تیم دختران مقام سوم را کسب کرند. همچنین دیگر رشته رولر آلپاین که رشته بسیار جذابی است حدود دو ماه پیش مسابقات کشوری در پارک ملت برگزار شد که مسئولین برای اول از نزدیک این رقابت را دیدند. این رقابت در سطح بسیار بالایی برگزار شد . در ادامه قرار است مسابقات  رولر آلپاین به میزبانی تهران برگزار شود.


بیشتر بخوانید :

 کسب مدال طلا اینلاین هاکی آقایان / شکست رقیب سرسخت سامورایی

مسابقات اسکیت قهرمانی کشور به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی برگزار شد

محمد رضائی : تیم ملی هیچ اردویی خارج از ایران نخواهد داشت/اعضای تیم ملی نهایتا تا دو ماه دیگر مشخص خواهد شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.