۱۱ دستگاه آمبولانس جدید با تجهیزات مدرن بیمارستانی و درمانی شامل دستگاه شوک قلبی، تنفس مصنوعی، مانیتورینگ قلبی، سی سی یو، آی سی یو به اورژانس ۱۱۵ مازندران تحویل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه واگذاری آمبولانس‌ها به اورژانس ۱۱۵ مازندران قیمت هر یک از این آمبولانس‌ها را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای خرید ۱۱ آمبولانس بیش از ۱۴ میلیارد تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مازندران هزینه شده است.

موسوی با بیان اینکه آمبولانس‌های جدید دارای استاندارد‌های بین المللی و جهانی است، افزود: این تعداد آمبولانس با قابلیت‌های ویژه خدمات رسانی به بیماران قلبی، تجهیزات مدرن بیمارستانی و درمانی شامل دستگاه شوک قلبی، تنفس مصنوعی، مانیتورینگ قلبی، سی سی یو، آی سی یو به اورژانس ۱۱۵ مازندران در مدار خدمات رسانی اورژانس ۱۱۵ قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه با تحویل این آمبولانس‌ها خدمات رسانی مطلوب در پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای انجام می‌شود، افزود: این آمبولانس‌ها به ۱۱ مرکز فوریت‌های پزشکی در شهرستان‌های قائمشهر، نکا، محمود آباد، آمل، سوادکوه، چالوس، ساری، بابلسر، فریدونکنار، رامسر و بهشهر تحویل داده می‌شود.

موسوی به ۸۹ پایگاه جاده‌ای و شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی استان اشاره کرد و گفت: با ورود این آمبولانس‌های جدید، مازندران با ۱۳۷ آمبولانس و یک بالگرد خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را به مصدومان جاده‌ای و بیماران به صورت شبانه روزی ارایه می‌کند.

منفرد مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران نیز، جامعه سالم را در گرو افراد سالم دانست و گفت: ارتقا بهداشت و سلامت جامعه، استمرار خدمات بهداشتی درمانی، کاهش آسیب پذیری در مقابل بحران‌ها و خدمات رسانی مناسب در طی بحران از اهداف پدافند غیر عامل در حوزه بهداشت و درمان است.

وی به دو رویکرد ارتقا علم روز سلامت و تجهیز دستگاه‌های پزشکی از نگاه پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: اجرای پدافند غیر عامل در نظام سلامت از بروز و گسترش هر بیماری پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/ م

رونمایی از آمبولانس‌های جدید اورژانس مازندران

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.