یک منبع روس اعلام کرد احتمالا ترامپ و پوتین در حاشیه اجلاس صلح پاریس درباره خروج یکجانبه واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد گفتگو کنند.

احتمال گفتگوی ترامپ و پوتین در مورد خروج یکجانبه واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا احتمالا در حاشیه اجلاس صلح پاریس که همزمان با یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول برگزار می‌شود، با یکدیگر درباره خروج یکجانبه واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد گفتگو کنند.

یک منبع ناشناس حاضر در هیئت روسی در کاخ  الیزه گفته است  پوتین تصمیم ندارد موضوع تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو را در جلسه‌اش با ترامپ مطرح کند، اما دو طرف ممکن است درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد [INF] گفتگو کنند.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه پیشتر گزارش داده بود که پوتین و ترامپ در طول یک ناهار کاری در کاخ الیزه به طور مستقیم صحبت می کنند و پس از آن برنامه های خود را برای برگزاری یک نشست در مقیاس گسترده در حاشیه اجلاس گروه 20 در آرژانتین اعلام خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا چندی قبل با طرح ادعایی مبنی بر نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد از سوی روسیه، اعلام کرد به زودی کشورش از این پیمان خارج خواهد شد. سخنگوی کرملین به شدت اتهامات مطرح شده از سوی واشنگتن درباره نقض پیمان موشکی را رد کرد و هشدار داد کنار گذاشتن این پیمان موجب خواهد شد روسیه مجبور به اتخاذ اقداماتی در جهت تضمین امنیت خود شود.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در 8 دسامبر سال 1987 در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی رسید. این پیمان هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با برد حدود 300 تا 3 هزار و 400 مایل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار