مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ۵۵۳ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای عملیات راهداری زمستانی در استان تجهیز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: این دستگاه‌ها از جمله شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش و تراکتور بوده که در عملیات راهداری زمستانی در راه‌های ارتباطی استان به مسافران خدمت رسانی می‌کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این تجهیزات ۹۲۲ نفر از عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان نیز با استقرار در ۵۰ باب راهدارخانه ثابت و ۱۰۹ گروه راهداری برای خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای ساماندهی شده اند.

مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی، راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را ۱۴ هزار کیلومتر اعلام و گفت: این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه نیروها، به کارگیری تمام امکانات، استقرار در مسیر‌های حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محور‌های پرتردد به رانندگان و مسافران جاده‌ای خدمات می‌دهد.

علیزاده با اشاره به آماده سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در محور‌های اصلی و فرعی برای امدادرسانی و ارایه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها ادامه داد: این اداره کل برای افزایش ایمنی عبور و مرور در راه‌های ارتباطی با نهاد‌های ذی ربط در این خصوص همکاری می‌کند.

وی گفت: این اداره کل با شماره تلفن گویای ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی استان به مردم اطلاع رسانی می‌کند.

در سطح استان آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۴۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۵۶۹ کیلومتر راه روستائی وجود دارد.

 

انتهای پیام/ش

آماده سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در محور‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.