سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی درخواست رژیم صهیونیستی برای خروج نیرو‌های ایرانی از سوریه را «غیر ضروری و غیر واقع‌بینانه» دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آناتولی ویکتوروف»، سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی در مصاحبه با تایمز آو اسرائیل درخواست رژیم صهیونیستی برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه را «غیر ضروری و غیر واقع‌بینانه» دانست.

وی با اشاره به اینکه تهران قصدی برای حمله به تل آویو ندارد و اصرار اسرائیل مبنی بر حذف همه نیروهای ایرانی از سوریه  غیرضروری است، گفت: «این یک درخواست غیرمنطقی است زیرا حضور نیروهای ایرانی و همچنین روس در سوریه کاملا مشروع و به درخواست دولت سوریه است. اسرائیل حق این را ندارد که از مقامات روسی بخواهد نیروهای ایرانی را از سوریه خارج کند.»

ویکتوروفف مجهز کردن سوریه به سامانه اس-300 را اقدام مسکو برای حفاظت از نظامیان خود در سوریه عنوان کرد و توضیح داد این مجازات علیه اسرائیل نیست.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع مشروعیت حماس پرداخت و مخالفت مسکو مبنی بر این که حماس یک گروه تروریستی تلقی شود را اعلام کرد. وی گفت: ما از اسرائیل می خواهیم حماس را به عنوان یک قدرت سیاسی مشروع بپذیرد و با آن وارد مذاکره شود.

روابط مسکو و تل‌آویو پس از سرنگونی هواپیمای روسیه در لاذقیه سوریه که به کشته شدن 15 نظامی روس منجر شد تا حدودی متشنج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار