انجمن بین‌المللی آتش‌نشان‌ها در بیانیه‌ای توئیت دونالد ترامپ در واکنش به آتش‌سوزی کالیفرنیا را غیرمسئولانه و توهین‌آمیز خواند.

انتقاد آتش نشان‌ها از اظهارات توهین آمیز ترامپ درباره آتش سوزی کالیفرنیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) به دلیل اظهاراتش درباره آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا و متهم کردن مقامات این ایالت به سوء مدیریت، از سوی انجمن بین‌المللی آتش‌نشان‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

«انجمن بین‌المللی آتش‌نشان‌ها» اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره آتش سوزی مرگبار کالیفرنیا را «غیرمسئولانه» و «ناشی از بی فکری» خواند و در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور ترامپ تصمیم گرفته است که با یک توئیت غیرمسئولانه، بی فکرانه و توهین آمیز از اقداماتی که در کالیفرنیا برای مقابله با آتش سوزی انجام می شود، انتقاد کند. در حالیکه آتش نشان ها و شهروندان همچنان در حال آسیب دیدن هستند، رئیس جمهور حتی پیشنهاد کرده است که بودجه ضروری برای امن نگه داشتن آمریکایی ها را هم قطع کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ساعت‌های اولیه آتش سوزی‌های این چنینی بسیار مهم است. زمانی که جان انسان‌ها از دست می رود، کل یک منطقه از روی نقشه پاک می شود و اعضای ما در تلاش برای متوقف کردن اینگونه آتش سوزی ها مجروح و یا کشته می شوند. ارائه پیشنهادات کثیفی مثل قطع کردن بودجه در دوران بحران نشان‌دهنده فقدان درک واقعی درباره یک فاجعه و شغل خطرناک آتش نشان‌های ماست. اظهارات او (ترامپ) بی فکرانه و برای آتش نشان‌ها و مردم آسیب دیده توهین آمیز بود.

به دنبال وقوع آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا، دونالد ترامپ در حساب توییتر خود سوء مدیریت در بخش جنگلداری را عامل این آتش سوزی خواند و نوشت: هیچ دلیلی برای این آتش سوزی های گسترده، مرگبار و پرهزینه جنگل‌ها در کالیفرنیا وجود ندارد، به جز مدیریت ضعیف در بخش جنگلداری. هر ساله میلیاردها دلار پول و زندگی های زیادی به خاطر سوء مدیریت در جنگل‌ها از دست می رود. کاری بکنید و درغیراینصورت از پرداخت های دولتی خبری نیست.

این درحالی است که چند ساعت بعد، دونالد ترامپ که با انتقادهایی از سوی مقامات ارشد کالیفرنیا مواجه شد، با خانواده های آسیب دیده ابراز همدردی کرد. وی در حساب توییتر خود نوشت: بیش از 4000 نفر در حال مهار آتش سوزی «کمپ اند وولسی» در کالیفرنیا هستند. این آتش سوزی بیش از 170 هزار هکتار از اراضی را سوزانده است. قلب ما با آنهایی است که با این آتش سوزی مقابله می کنند، با آن 52 هزار نفری است که خانه هایشان را تخلیه کرده اند و با خانواده آن 11 نفری است که در نتیجه آتش سوزی کشته شده اند. خداوند همه آنها را بیامرزد.

آخرین آمارهای رسمی حاکی از آن است که در نتیجه وقوع این آتش سوزی بزرگ در شمال کالیفرنیا، دست کم 23 نفر کشته شده اند. اجساد سوخته این قربانیان در اطراف و داخل شهر پردایس کالیفرنیا پیدا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار