روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت که انتظار نمی‌رود توقف سوخت رسانی آمریکا به جنگنده‌های ائتلاف سعودی به عنوان عاملی تغییر دهنده در سرنوشت جنگ در یمن عمل کرده و به پایان آن کمک کند.

واشنگتن پست: توقف سوخت رسانی آمریکا به جنگنده‌های سعودی به توقف جنگ در یمن کمکی نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشنگتن پست، این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که توقف سوخت رسانی آمریکا به جنگنده‌های ائتلاف سعودی به عنوان عاملی تغییر دهنده در سرنوشت جنگ در یمن عمل کرده و به پایان آن کمک کند.

واشنگتن پست اعلام کرد با وجود استقبال جنبش انصارالله، فعالان حقوق بشر و گروه‌های امدادی از تصمیم آمریکا بعید است قطع سوخت رسانی به هواپیما‌های جنگی ائتلاف، به مهار اقدامات این ائتلاف منجر شود و انتظار هم نمی‌رود تغییری در مسیر جنگ یمن یا بحران بشری رو به گسترش در این کشور پدید آورد؛ مگر در صورت اتخاذ تصمیم‌های قاطع‌تر.

واشنگتن پست پیش از این اعلام کرده بود آمریکا ادعا کرده که تصمیم دارد یکی از حساس‌ترین و بحث‌انگیزترین جنبه‌های حمایت خود از جنگ سه ساله ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن یعنی سوخت رسانی به هواپیماهای جنگی این ائتلاف را متوقف کند.

تصمیم دولت ترامپ برای متوقف کردن سوخت رسانی به جنگنده‌های ائتلاف سعودی در شرایطی است که عربستان سعودی به دلیل جنگ یمن و دیگر مسائل حقوق بشری به شدت تحت انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، آمریکا ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار