یک خبرگزاری اسپانیایی فاش کرد عربستان با واسطه‌گری اسپانیا ۵۰۰ دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را خریداری کرده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، ارتش سعودی با واسطه‌گری اسپانیا ۵۰۰ دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را خریداری کرده و این نخستین قرارداد رسواکننده در تاریخ اسرائیل و عربستان است، اما این تانک‌ها از طریق یک شرکت واسطه اسپانیایی با این پوشش که تانک‌ها برای اسپانیاست، خریداری شده است.

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، بهای تانک‌ها را نقدی پرداخت کرده است و تانک‌ها در مدت شش ماه از طریق نیروی دریایی اسپانیا به همراه کادری از افسران صهیونیست برای آموزش ارتش سعودی به عربستان منتقل می‌شوند.

ولیعهد عربستان قصد دارد  در کل۱۵۰۰ دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را خریداری کند تا تیپ زرهی کاملی متشکل از ۱۵۰۰ تانک مرکاوا به علاوه موشک‌هایی که از آن حمایت می‌کنند و میلیون‌ها خمپاره در اختیار داشته باشد. ضمن آن که این مبلغ را به صورت نقد پرداخت کرده است و حدود ۴۰۰ افسر نیروی زرهی رژیم صهیونیستی به عربستان اعزام می‌شوند و تانک‌ها را در منطقه‌ای نزدیک به الربع الخالی مستقر خواهند کرد. تیپ زرهی عربستان سعودی با ۱۵۰۰ تانک مرکاوای خریداری شده ظرف یک سال و نیم تکمیل خواهد شد.

 به نوشته فلسطین الیوم، این بزرگ‌ترین توافق محرمانه‌ای است که بین عربستان و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

این خبر از سوی یک خبرگزاری اسپانیایی نزدیک به دستگاه اطلاعاتی این کشور منتشر شد و شبکه ده ژیم صهیونیستی نیز آن را به صورت ضمنی تایید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار