فرماندار خلخال گفت: سالانه بیش از 750 تن عسل شهرستان خلخال تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون بابایی فرماندار خلخال امروز در مراسم افتتاح کارگاه بسته بندی و فرآوری عسل در خلخال گفت: سال گذشته 750 تن عسل در خلخال تولید شد و این شهرستان مقام دوم استان را در حوزه پرورش زنبور و تولید عسل به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: تولید عسل در بیش از 50 هزار کلنی توسط زنبورداران انجام و بیش از هزار نفر نیز در چرخه پرورش زنبور و تولید عسل اشتغال دارند.

فرماندار خلخال بیان کرد: علاوه بر زنبورداران بومی ، هر سال در فصول بهار و تابستان مراتع و گلزارهای طبیعی این شهرستان پذیرای زنبوردارانی از مناطق مختلف کشور از جمله استان های گیلان و مازندران است.

بابایی گفت: با هدف ترغیب افراد بیکار به اشتغال در بخش پرورش زنبور عسل و افزایش میزان تولید این محصول دوره های مختلف آموزشی و مهارتی برگزار می شود.

وی افزود: برای راه اندازی کارگاه بسته بندی و فرآوری عسل سه میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده که 25 درصد این سرمایه گذاری از محل ارائه تسهیلات طرح های اقتصادی تامین شده است.

فرماندار خلخال همچنین اضافه کرد: این واحد صنعتی زیر نظر معاونت تولید غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی با ظرفیت بسته بندی 10 تن عسل تولیدی خود در بسته بندی های بهداشتی و با درج تاریخ تولید و انقضا فعال شده و ظرفیت آن به 100 تن در سال قابل افزایش است.

بابایی گفت: با راه اندازی این کارگاه علاوه بر بسته بندی محصولات تولیدی ، زمینه برای بسته بندی عسل سایر زنبور داران منطقه نیز فراهم شد.

انتهای پیام/ع

تولید عسل در خلخال

 

برچسب ها: عسل ، کلنی زنبور ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.