گوشه‌ای از زندگی نامه شهید حسن بهمنی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید حسن بهمنی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید حسن بهمنی از طایفه جلیل القدر نریمیسا و یاران سردار شهید حاج مهدی نریمی و از فداکاران قرارگاه خاتم انبیاء چهار، او در حوزه مخابرات در این مجموعه عظیم و موثر خوش درخشید و نقشی بسزا در انجام ماموریت‌های این قرار گاه بعهده داشت و تا آخرین لحظه کنار مراد خویش حاج مهدی ماند تا اینکه به فیض شهادت نائل آمد.

از ویژگی‌های بارز شهید حسن بهمنی این بود که در دوران کودکی و نوجوانی نه تنها ظلم پذیر نبود بلکه اگر به کسی ظلم می‌شد به کمک آن می‌رفت و از آن دفاع جانانه می‌کرد علاوه بر روحیه ظلم ستیزی شهید ایشان در روستا ینا به شرایطی موجود به کمک دیگر دوستان و همکلاسی‌های خود اقدام به احداث پل چوبی جهت تردد دانش آموزان و مردم روستا می‌نمود. (به نقل از هم کلاسی و دوست نو جوانی ایشان آقای زاهد، ولی زاده)

اول دبیرستان را در مدرسه امام جعفر صادق (ع) شهرستان رامهرمز سپری کرد. سال دوم دبیرستان را بدلیل حضور در جنگ به شهرستان اهواز امد و در دبیرستان ابوذر محله حصیرآباد به پایان رساند. با آغاز جنگ به گردان توپخانه لشکر ۹۲ زرهى ارتش پیوست تا به عنوان نیروى مردمى کمک کند. بهمن ۵۹ از طرف سپاه رامهرمز به جبهه اعزام شد. در عملیات حصر آبادان حضور داشت. در عملیات آزادى سازى بستان مجروح شد. با گذراندن دوره هاى تخصصى مخابرات وارد بخش مخابرات جنگ شد و مسؤلیت مخابرات خاتم ۴ را به عهده داشت. سرانجام در تاریخ ۶۷/۴/۴به همراه سرداران شهید حاج على هاشمى و حاج مهدى نریمى در نیزارهاى هور به آسمان پرگشود. بعد از ۲۳ سال گمنامى و بى نشانى، یادگارى از پیکر پاکش به وطن بازگشته و در کنار دوستان شهیدش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.