مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:پیش‌بینی می‌شود امسال 75 هزار تن برداشت انار در استان داشته باشیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا رئیس‌زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  درباره برداشت امسال انار در استان اصفهان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 75 هزار تن برداشت انار در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به زمان برداشت این محصول بیان کرد: برداشت انار از اوایل مهر شروع شده و به روزهای پایانی خود رسیده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان رتبه سوم میزان برداشت انار در کشور را دارد، افزود: عمده تولید استان در شهرستان‌های شهرضا‌، نطنز، کاشان و در رتبه‌های بعدی شهرستان‌های اردستان، نجف‌آباد  و اصفهان هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های متفاوت محصولات شهرستان‌های مختلف بیان کرد: شهرضا اناری ملس، با آب فراوان دارد که بیشتر به مصرف تازه‌خوری می‌رسد درصورتی که انار نطنز با پوستی ضخیم و دانه‌هایی سفید بیشتر به منظور نگهداری طولانی مدت و صادرات استفاده می‌شود.

رئیس‌زاده با اشاره به مشکلات باغداران تصریح کرد: عمده مشکلات باغداران هزینه‌های بالای تولید است و در کشت انار آفتی به نام "کرم گلوگاه" هست که از طریق کنترل تلفیقی و امور مدیریتی باید کنترل شود و جهاد کشاورزی استان هم در این زمینه راهنمایی‌های لازم را به کشاورزان ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان برداشت امسال نسبت به سال پیش کاهش داشته‌، گفت: امسال به دلیل خشکسالی و گرمای شدید هوا در تابستان میزان تولید کم شده است همچنین در زمستان در برخی از شهرستان‌ها مانند کاشان و اردستان و بادرورد سرمازدگی داشتیم و همین امر سبب کاهش تولید شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پاسخ به سئوالی در زمینه وجود انار هندی در بازار گفت: واردات هر نوع میوه به جز میوه های گرمسیری موز، انبه و آناناس ممنوع بوده و قاچاق تلقی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

خشکسالی و سرمازدگی برداشت انار را کاهش داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.