معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی نجاتگران تیم کوهستان این جمعیت به کوهنورد مصدوم در کوه‌های سه شاخ جوپار کرمان خبر داد.

امدادرسانی در کوه‌های سه شاخ جوپار توسط نجاتگران کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد حیدری پور معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان مبنی بر مصدومیت و شکستگی پای کوهنورد شیرازی در ارتفاعات سه شاخ کوه‌های جوپار، بلافاصله نجاتگران تیم کوهستان شهرستان کرمان به منطقه اعزام شدند.

حیدری پور با اشاره به صعود تیم ۶ نفره از کوهنوردان شیرازی به ارتفاعات سه شاخ کوه‌های جوپار گفت: خوشبختانه نجاتگران تیم کوهستان پس از ارزیابی و کمک‌های اولیه، مصدوم را به پایین کوه انتقال و به مرکز درمانی اعزام کردند.

وی با اشاره به مدت زمان این عملیات در چهار ساعت تصریح کرد: در کوه‌های جوپار وجود یکی از قله‌های ۴۰۰۰ متری با درجه سختی صعود نسبتاً بالا که با نام سه شاخ بزرگ و ارتفاع ۴۱۳۵ متر شناخته شده است، به گونه‌ای که در کنار قله علم کوه در البرز و کول جنو اشترانکوه در زاگرس، سه گانه‌های سخت صعود ۴۰۰۰ متری‌های ایران را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ح

نجات کوهنورد شیرازی در ارتفاعات جوپارکرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار