مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: تا نوروز سال 98 آن دسته از اماکنی که موفق به دریافت گواهی ایمنی نشدند تعطیل می‌شوند.

هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل اظهار داشت: تا عید امسال آن دسته از اماکنی که موفق به دریافت گواهی ایمنی نشوند، تعطیل خواهند شد و در این زمینه با همه اماکن به صورت جدی برخورد می شود تا نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه بزودی طرح بررسی لوازم و تجهیزات اماکن تفریحی و شهربازیها در مناطق مختلف این استان اجرا می شود، افزود: بازدید و پایش دوره ای از لوازم تفریحی در شهر بازی ها اقدامی است که در دستور کار اداره کل استاندارد استان قرار گرفته است و باتوجه به نزدیک بودن ایام تعطیلات و حضور گردشگران و مسافران از نقاط مختلف کشور نیاز است تا این مورد با جدیت هرچه تمام تر انجام گیرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه به تمام شهرداران استان نیز ابلاغ شده بدون اخذ گواهی ایمنی برای نصب آسانسور در مجتمع های مسکونی تجاری و اداری از صدور پایان کار خودداری کنند، تصریح کرد: در این خصوص فعالیت در حوزه ارائه گواهی ایمنی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

علایی با اشاره به فرآیند انتخاب مدیران کنترل کیفیت، افزود: این افراد از سوی واحد تولیدی معرفی می شوند و دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط با صنعت مربوطه هستند که پس از شرکت در آزمون و گذراندن دوره کارآموزی و همچنین احراز صلاحیت از کمیته تایید صلاحیت استان موفق به دریافت پروانه شده و به عنوان مدیر کنترل کیفیت واحد تولیدی به صورت اشتغال پایدار مشغول فعالیت می شوند. وی اظهار کرد: در 6 ماهه اول امسال 29 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان مدیران کنترل کیفیت جدید از طریق این اداره کل در واحدهای تولیدی و خدماتی استان مشغول به فعالیت شدند و 50 پروانه تایید صلاحیت مسئولان کنترل کیفی تمدید شد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: تا عید امسال آن دسته از اماکنی که موفق به دریافت گواهی ایمنی نشوند، تعطیل خواهند شد و در این زمینه با همه اماکن به صورت جدی برخورد می شود تا نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نمایند.

انتهای پیام/س

لزوم دریافت گواهی ایمنی در اماکن گردشگری و خدماتی اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.