سناتور‌های آمریکایی در پیام‌هایی توئیتری اقدام رئیس‌جمهور این کشور در مجبور کردن جف سشنز برای کناره گیری از سمت دادستانی کل را محکوم کردند.

اخراج سشنز انتقاد سناتورهای آمریکایی را برانگیختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتورهای آمریکایی در پیام های توئیتری خود اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجبور کردن جف سشنز برای کناره‌گیری از سمت دادستانی کل را محکوم کردند و آن را تلاشی برای پایان دادن به تحقیقات پرونده روسیه (ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) دانستند.

"چاک شومر" رهبر دموکرات های سنای آمریکا در توئیت خود نوشت: ویتاکر (ماتئو ویتاکر سرپرست تازه دادستانی کل آمریکا) با توجه به اظهاراتش درباره تحقیقات مولر باید خود را از نظارت بر این پرونده در زمان تصدی پست جدیدش معاف کند.

وی همچنین در توئیت دیگری نوشت: روشن است دونالد ترامپ در حال پنهان کردن مسئله ای است.

"پتی موری" سناتور دموکرات ایالت واشنگتن در سنای آمریکا نیز در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: رئیس جمهور ترامپ، جف سشنز را از دادستانی کل برکنار کرد و یکی از وفادارترین نیروهای خود ماتئو ویتاکر را برای نظارت بر تحقیقات مولر منصوب کرد.

وی در توئیت دیگری نوشت: برکناری سشنز در چند ساعت بعد از آنکه رای دهندگان در انتخابات، جمهوری خواهان را از کنترل کامل بر کنگره خارج کردند بسیار نگران کننده است. من از ویتاکر می خواهم تا خود را از این تحقیقات معاف کند.

"نانسی پلوسی" رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پیام توئیتری خود نوشت اخراج جف سشنز، دادستان کل آمریکا چیزی جز تلاش آشکار دونالد ترامپ برای تضعیف و پایان دادن به تحقیقات مولر مشاور ویژه (درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 در این کشور) نیست.

وی در توئیت دیگری نوشت: ماتئو ویتاکر با توجه به سابقه وی در تهدید برای تضعیف و زیرسوال بردن تحقیقات روسیه باید بلافاصله خود را از تحقیقات تیم مولر معاف کند. کنگره نیز باید اقدامی فوری برای حفاظت از حاکمیت قانون و پیوستگی تحقیقات دخالت روسیه صورت دهد.

"باب کیسی" سناتور ایالت پنسیلوانیا در سنای آمریکا نیز در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: اکنون رئیس جمهور ترامپ دادستان کل خود را برکنار کرده است تا یک سگ دست پروده را منصوب کند که هرآنچه را که بارها خواستار شده است انجام دهد یعنی پایان دادن یا جلوگیری از تحقیقات مستقلی که برای امنیت کشور ما حیاتی است.

وی در توئیت دیگری نوشت: فشار آوردن و مجبور کردن دادستان کل برای استعفا تلاش غیرقابل پذیرش برای دخالت در فرماندهی زنجیره ای در تحقیقات روسیه است. این، بخشی از الگوی رئیس جمهور ترامپ در مانع تراشی در تحقیقات مستقل مولر است.

"کریس کونز" نماینده دموکرات دلاویر در کنگره آمریکا نیز در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: من عمیقا هم از اینکه رئیس جمهور ترامپ جف سشنز را مجبور به استعفا کرد و هم اختیارات «راد روزنستاین» معاون وی را از نظارت بر تحقیقات مولر سلب کرد نگران هستم و اکنون (ترامپ) در موقعیتی است که می تواند به آسانی در این پرونده دخالت کند یا حتی به تحقیقات تیم مولر پایان دهد.

وی در توئیت دیگری نوشت: اینکه رئیس جمهور ترامپ، دادستان کل را اخراج کرد و ویتاکر را سرپرست دادستان کل معرفی کرد دخالت یا پایان دادن به تحقیقات تیم مولر است و این اقدام یک حمله تاریخی به حاکمیت قانون است. این خط قرمزی است که هم از سوی جمهوری خواهان و هم دموکرات‌ها به رئیس جمهور ترامپ هشدار داده شده بود که از آن عبور نکند.

سناتور کونز در ادامه نوشت: با توجه به اظهارات قبلی ویتاکر درباره این تحقیقات وی باید خود را از نظارت بر تحقیقات تیم ویژه در طول دوران سرپرستی در دادستانی کل آمریکا معاف کند.

"دیک دوربین" سناتور دموکرات ایالت الینوی نیز در پیام توئیتری خود نوشت: استعفای اجباری سشنز از دادستانی کل تلاش آشکار برای هموار کردن راه برای رئیس جمهور ترامپ برای محدود کردن یا توقف تحقیقات مولر است. ویتاکر کفیل دادستانی کل آمریکا به صراحت اهداف خود را روشن کرده که فرمان های ترامپ را اجرا خواهد کرد و به تحقیقات مولر را متوقف خواهد کرد.

وی در توئیت دیگری نوشت: این اقدام کشور ما را به یک رویارویی قانون اساسی می کشاند. وقتی که کنگره هفته آینده تشکیل جلسه داد مک کانل، رهبر جمهوری خواه سنا باید بلافاصله اقدامی برای حفاظت از حاکمیت قانون و پیوستگی تحقیقات دخالت روسیه صورت دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار