مربی تیم ملی دوچرخه سواری سرعت گفت: جوان گرایی در تیم ملی به بازیکنان انگیزه بالا می‌دهد و باعث می‌شود تلاششان را بیشتر کنند.

مازیار فرزاد مربی تیم ملی دوچرخه سواری سرعت در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره آخرین وضعیت اردوی تیم ملی بیان کرد : تیم های  ملی دوچرخه سواری در ماده های پیست ، سرعت و نیمه استقامت  در مرحله اول اردو آماده سازی به سر می برند. این اردو به مدت سه هفته است که از هفته قبل آغاز شد و تا انتهای آبان ماه ادامه خواهد داشت. تیم ملی پس از یک هفته استراحت تمرینات را در جزیره کیش یا شهرستان اهواز ادامه خواهیم داد. بازیکنان جوان امسال نسبت به سال گذشته با انگیزه بالاتری رکاب می زنند و رکورد های آن ها نسبت به سال قبل بهتر شده است و این نشان از انگیزه بالای آن ها دارد.

فرزاد: تیم ملی دوچرخه سواری پوست اندازی کرده است

تیم ملی به جوان گرایی روی آورده است

او گفت: تیم ملی بزرگسالان یک پوست اندازی کامل کرده است. بازیکنانی که در بازی های آسیایی داخل سالن ترکمنستان و جاکارتا 2018 شرکت کرده اند، متاسفانه به واسطه مشکلاتشان در اردو  تیم ملی حضور ندارند. این یک فرصتی است برای بازیکنان جوان تیم ملی که بتوانند زمان و رکورد خوبی را ثبت کنند. روند تمرینات تیم  بسیار منظم است و بازیکنان نسبت به سال گذشته  از نظم بالاتری برخوردارند. امیدوارم با وجود بازیکنان جوان و با انگیزه نتایج گذشته را جبران کنیم و در سال های آینده برای گرفتن سکو و  رکورد زدن اقدام کنیم.

لزوما هدفمان اعزام همه بازیکنان جوان نیست

او اظهار کرد: پوست اندازی تیم ملی باعث افت تیم ملی شد. اگر ورزشکاران با تجربه کنار تیم ملی قرار می گرفتند و تجربیات خود را در اختیار بازیکنان جوان قرار می دادند آمادگی تیم ملی بالاتر می رفت. لزوما هدف تیم ملی اعزام  جوانان نبود، بلکه اگر بازیکنان با تجربه به حد آمادگی لازم می رسیدند، آن ها به مسابقات اعزام می شدند. با جوان سازی تیم ملی ممکن است از نظر رکورد زمانی افت مشهودی داشته باشیم اما فدراسیون این موضوع را قبول کرده است که جوان سازی را باید شروع کرد. این جوان گرایی در تیم ملی به بازیکنان انگیزه بالا می دهد و باعث می شود تلاششان را بیشتر کنند.

فرزاد: تیم ملی دوچرخه سواری پوست اندازی کرده است

وضعیت  سه ملی پوش دوچرخه سواری ؛ خادمی ، عسکری و دانشور

فرزاد درباره حضور نداشتن 2 ملی پوش خادمی و عسکری در تیم ملی گفت: عسکری از تیم ملی خداحافظی نکرده است و به دلایل شخصی در اردو شرکت نکرده است. این بازیکن حدود دو سال در اردو ها و رقابت های مختلفی حضور داشته است و از زندگی شخصی دور افتاده است. عسکری برای حضور نداشتن از محمود پراش سرمربی تیم ملی اجازه گرفته است تا در مسابقات قهرمانی آسیا در کنار تیم ملی نباشد. خادمی دیگر بازیکن با تجربه ای است که به خاطر مسائل مالی در تیم ملی حضور ندارد. البته فرمانداری و اداره کل استان تهران تا حدی به این بازیکن کمک کرده است. محمد دانشور دیگر بازیکن تیم ملی سرعت که در کمپ بین المللی یو سی آی (اتحادیه جهانی دوچرخه سواری) زیر نظر مربی گرک مکلین دارنده مدال نقره المپیک و طلای پاراالمپیک در سوئیس در حال تمرین است. این بازیکن سه هفته مانده به رقابت های قهرمانی آسیا به اردو تیم ملی می پیوندد.

فرزاد: تیم ملی دوچرخه سواری پوست اندازی کرده است

بازیکنان در سطوح مختلف ، تعریف متفاوتی از حمایت دارند

او اظهار کرد: در شرایط کنونی، ورزش به گونه ای است که به تنهایی پاسخگوی نیاز های مالی نیست و ورزشکاران باید شغلی در کنار ورزش حرفه ای خود داشته باشند، تا از این طریق بتوانند امرار معاش کنند. ورزشکاران در طول روز نهایتا 6 ساعت فعالیت ورزشی دارند و مابقی آن را می توانند مشغول کاری شوند تا بتوانند حداقل درآمدی داشته باشند. بازیکنان ایران در طول یک سال مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم و تمام هدف فدراسیون و بازیکنان بر آن است که در این رقابت نتایج لازم را کسب کنند. بازیکنان در هر سطحی قرار بگیرند تعریف خاصی از حمایت دارند. اگر مسئولان بتوانند در سطح استان ها بستری را فراهم کنند تا ورزشکاران مشغول کار شوند بسیار خوب است. در سال های گذشته شرایطی فراهم بود تا قهرمانان در زمینه های مختلف مشغول کار شوند.

فرزاد: تیم ملی دوچرخه سواری پوست اندازی کرده است

او افزود: در فدراسیون جلسه ای در زمینه استعداد یابی مطرح شده است و قرار است طرح های استعدادیابی به طور مستمر اجرایی شود. طرح عملیاتی دیگر که در حال اجرا است، تیم ملی و جوانان منتخب لیگ را در مسابقات بزرگسالان و لیگ جای می دهیم. امیدوارم مسئولان نگاه ویژه ای نسبت به دوچرخه سواری داشته باشند و هر چه زودتر پیست چوبی سرپوشیده را در اختیار تیم ملی قرار دهند. 


بیشتربخوانید:

قادر میزبانی هدایت تیم ملی دوچرخه سواری استقامت را نپذیرفت

وفایی: دوچرخه سواری نیازمند تمرین در پیست چوبی است

نصرآبادی: تیم ملی دوچرخه سواری سرعت پوست اندازی کرده است


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار