پلیس دانمارک امروز چهارشنبه اعلام کرد سه عضو یک گروهک مخالف ایران را به اتهام تمجید از حمله تروریستی اخیر در اهواز بازداشت کرده است.

پلیس دانمارک 3 نفر را به اتهام تمجید از حمله تروریستی اهواز بازداشت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌‎تایمز، پلیس دانمارک اعلام کرد 3 نفر را به اتهام تمجید از حمله تروریستی اخیر در ایران بازداشت کرده است.

پلیس دانمارک می‌گوید این سه ایرانی از اعضای گروهک «الاحوازیه» هستند که از عاملان حمله تروریستی 22 سپتامبر در ایران (حمله تروریستی اهواز) تمجید کرده‌اند.

سخنگوی پلیس دانمارک بدون اشاره به هویت افراد بازداشت‌شده افزود: تمجید از حملات تروریستی نقض قوانین دانمارک است و این افراد یا جریمه می‌شوند یا به دو سال حبس محکوم خواهند شد.

در حمله تروریستی روز شنبه 31 شهریور سال جاری به رژه نظامی در اهواز  ده‌ها ایرانی شهید و زخمی شدند.  

«یعقوب حر تُستری» سخنگوی گروهک تروریستی مذکور، دقایقی پس از حمله تروریستی اهواز در گفتگو با شبکه معاند «ایران اینترنشنال» از این حمله تروریستی تمجید کرد. برخی اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه هم‌اکنون در دانمارک حضور دارند.

پس از حمله تروریستی اهواز وزارت خارجه کشورمان سفرای هلند و دانمارک را به دلیل حضور برخی از اعضای این گروهک تروریستی در این دو کشور احضار و مراتب اعتراض خود را اعلام کرد. وزارت خارجه دانمارک نیز ضمن محکوم‌کردن این حمله تروریستی وعده داد تحقیقاتی درباره حضور گروهک الاحوازیه در این کشور انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
دولت دانمارک نمیتونه با اینکاراش اسکان دادن به تروریستها رو در خاکش ماست مالی کنه،دولت فرانسه هم به منافقین جا و مکان داده و میگه ما ازشون حمایت نمیکنیم ولی غیر ممکن هست که این تروریستها بدون موافقت و حمایت حاکمان کشورهای اروپایی مستقر شده باشند
آخرین اخبار