رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: در سامانه جامع موقوفات کشور ۹۲۸ موقوفه از شهرستان گلپایگان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۰۰ موقوفه متصرفی و مابقی غیر متصرفی هستند، دو سوم موقوفات شهرستان نیز درآمدزا هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در گلپایگان ۴۰ امام زاده و بقعه متبرکه به ثبت رسیده است.

وی گفت: ۱۳ پیامبر در استان اصفهان مدفون هستند که از این تعداد، حضرت صالح(ع) در کوه‌های اطراف گلشهر، حضرت یحیی(ع) در روستای اسفرنجان و حضرت دانیال(ع) در شهر گلشهر مدفون هستند.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه گلپایگان تصریح کرد: امام زاده هفده‌تن و ناصربن علی(ع) مدفن ۱۸ امام زاده است و از لحاظ توسعه ساختاری در استان اصفهان در سطح یک قرار دارد.

نصیرالاسلامی گفت: در سامانه جامع موقوفات کشور ۹۲۸ موقوفه از شهرستان گلپایگان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۰۰ موقوفه متصرفی و مابقی غیر متصرفی هستند، دو سوم موقوفات شهرستان نیز درآمدزا هستند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان دو هزار و ۳۵۱ مورد رقبه متصرفی  و ۱۱۳ مورد رقبه غیر متصرفی وجود دارد، افزود: مجموع مساحت وقفیات شهرستان  ۱۱ میلیون و ۲۴۱ هزار  متر مربع است که ۵۵۰ هزار متر آن مسکونی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۶۲ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات صرف هزینه‌های جاری، عمرانی، فرهنگی، اخذ سند مالکیت و دیگر موارد موقوفات و امامزادگان، مساجد و حسینه‌ها شده است.

نصیرالاسلامی گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۰۳ بسته حمایتی شامل لوازم التحریر و کیف بین دانش آموزان بی‌بضاعت توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری سند مالکیت ۳۱ رقبه اخذ شده است، افزود: پنج مورد حکم به نفع موقوفات، یک مورد حکم به نفع امام زادگان، ۳۰ مورد اخطاریه  و یک مورد اجرای احکام صادر شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان خاطرنشان کرد: در سال جاری هفت موقوفه جدید در شهرستان به ارزش شش میلیارد تومان به ثبت رسیده است که شامل زمین مزروعی، منزل مسکونی و مغازه تجاری است، دو وقف شامل یک خانه مسکونی و یک باب مغازه در هفته وقف به ثبت رسید.

نصیرالاسلامی افزود: نیات این واقفان بیشتر روضه خوانی، پرداخت هزینه‌های مسجد، آموزش قرآن، کمک به بیماران صعب العلاج و احداث خانه عالم است.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت موقوفات در گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.