امروز در 28 ماه صفر زنجانی ها نیز همانند سایر استان ها در عزای امین خدا حضرت محمد مصطفی ( ص ) و دردانه اش امام حسن ( ع ) ، سیاه پوش و عزادارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، امروز دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت در سالروز رحلت پیامبر خدا حضرت محمد ( ص ) و دردانه ی زهرا ، امام حسن مجتبی ( ع ) با برپایی مراسم عزاداری و نوحه خوانی در حسینیه‌ها، مساجد و اماکن مذهبی عشق و ارادت خودرا به خاندان اهل بیت (ع ) ابراز می‌کنند.

از چند روز گذشته برنامه های عزاداری در استان زنجان از سوی هئیت های مذهبی آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد، برنامه های عزاداری این ایام در بقاع متبرکه استان زنجان برگزار شده و امروز هم در مساجد و تکایای زنجان، مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شده است.

مردم زنجان با پوشیدن لباس های تیره و مشکی در مراسم های عزاداری و سینه زنی شرکت کرده و برنامه های هئیت های مذهبی نیز در آخرین روزهای ماه صفر به برگزاری مراسم عزاداری اختصاص یافته است.

عزاداران درقالب هیات های سینه زنی و زنجیر زنی نیز پس از عبور از خیابان های اصلی شهر با حضور درحرم امامزاده سید ابراهیم (ع) این مصیبت بزرگ را به پیشگاه قائم آل محمد تسلیت گفتند.

انتهای پیام /ک


عزاداری های مردم زنجان در آخرین روز های ماه صفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.