وزیر خارجه آلمان ضمن انتقاد از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران گفت، برلین همراه با شرکای اروپایی خود برای حفظ برجام تلاش می‌کند.

ماس: تحریم‌های جدید علیه ایران اشتباه است و به بی‌ثباتی منطقه منجر می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، هایکو ماس،  وزیر خارجه آلمان سه‌شنبه شب با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران هشدار داد این‌گونه اقدامات به بی‌ثبات شدن منطقه منجر می‌شود.

وی در نشست خبری در برلین گفت آلمان همراه با شرکای اروپایی خود برای حفظ توافق هسته‌ای اقدامات مناسبی انجام می‌دهد و افزود: «بر این باوریم که این اقدام (تحریم‌ها) اشتباه است.»

او همچنین مدعی شد توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران موثرترین روش برای عدم توسعه فن‌آوری هسته‌ای با اهداف نظامی از سوی ایران بود.

ماس گفت: «اکنون در حال تلاش برای ایجاد ابزار‌های جدید در اتحادیه اروپا مانند سازوکار مالی ویژه هستیم تا مطمئن شویم تجارت با ایران می‌تواند انجام شود.»

روز دوشنبه وزارت خزانه داری آمریکا بازگشت تحریم‌های لغو شده علیه ایران به واسطه برجام، را اعلام کرد. این اقدام آمریکا با مخالفت‌های جهانی مواجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، تحریم ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار