برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران از معافیت عراق از تحریم‌های ایران خبر داد و افزود بغداد کماکان به انرژی مورد نیازش دسترسی خواهد داشت.

معافیت عراق از تحریم‌های ضد ایرانی انرژی با واردات برق و گاز طبیعی از ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، برایان هوک، نماینده ویژه در امور ایران در وزارت خارجه آمریکا  از معافیت عراق از تحریم‌های انرژی ایران خبر داد. طبق این معافیت عراق اجازه خواهد داشت به واردات برق و گاز طبیعی از ایران ادامه دهد.

برایان هوک، نماینده ویژه در امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت: «عراق به انرژی مورد نیازش از ایران برای تولید و عرضه برق دسترسی خواهد داشت.»

برایان هوک بدون اینکه جزئیاتی از این معافیت ارائه دهد، گفت: «عراق از تحریم‌های انرژی ایران معافیت دریافت کرده است.»

این معافیت به عراق اجازه خواهد داد تا سطحی از روابط تجاری با ایران را برای حفظ تولید برق و واردات گاز طبیعی حفظ کند.

به گفته دو مقام عراقی که نخواستند نامشان فاش شود، عراق هنوز از ایران گاز طبیعی و برق وارد می‌کند و یک حساب بانکی برای انجام پرداخت این واردات به دینار ایجاد کرده است.

پیش از این عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرده بود عراق بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهد بود. عبدالمهدی همچنین افزود کشورش در هر درگیری‌ مواضع بی‌طرفانه خواهد گرفت.

انتهای پیام/

عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار