نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس همانند شهدای کربلا زنده نگه‌داشته نشود روبه فراموشی می‌رود و این یادواره‌ها باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت‌الاسلام آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران در بیت امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بنده پیام مردم خونگرم منطقه ارسباران را از این جمع می‌گیرم اظهار داشت: بسیار کمتر دیده می‌شود مسئولان منطقه‌ای در یک جمع دورهم باشند و این جمع مسئولان نشان‌گر وحدت و همدلی بین شهرستان‌های ارسباران است.

وی افزود: برخی‌ها به ما ایراد می‌گیرند که چرا هر سال مراسم سالگرد، یادبود و ... برای شهدا گرفته می‌شود و من به این عده‌ای که ایراد می‌گیرند می‌گویم اگر قیام و نهضت امام حسین (ع) در ایام سوگواری تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی هر ساله تداوم نمی‌یافت امروز اثری از عزاداری‌ها نبود و این امر نشان می‌دهد که هنوز قیام امام حسین (ع) زنده است و این مهم اگر تکرار نمی‌شد محقق نمی‌یافت.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: سوگواری برای امام حسین (ع) هر ساله نسبت به سال گذشته پررنگ‌تر می‌شود و این فرهنگ نسل به نسل منتقل می‌شود در حالی که اگر تکرار نمی‌شد از یاد‌ها می‌رفت و مجدداً در پاسخ منتقدان می‌گویم اگر یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم همانند شهدای کربلا زنده نگه‌داشته نشود روبه فراموشی می‌رود.

آل هاشم بابیان اینکه لازم است تا در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره‌های شهدا هر سال تکرار شود و نسبت به سال گذشته با کیفیت‌تر برگزار شود، گفت: یادواره‌ای که با وحدت و همدلی بین شهرستان‌ها همانند منطقه ارسباران برگزار می‌شود یقیناً در شان شهدا خواهد بود و بنده به این وحدت و انسجام شهرستان‌های ارسباران در برگزاری یادواره شهدا تبریک می‌گویم.

وی در ادامه با ذکر اینکه اراده دشمنان در این برهه از زمان برای خاموشی نور اسلام است، گفت: نور اسلام از جمهوری اسلامی بر سطح جهان منور می‌شود و دشمنان در تلاش هستند تا این نور را خاموش کنند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: امام خمینی (ره) در روز‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند: انقلاب اسلامی باید صادر شود و حال با گذشت ۴۰ سال می‌بینیم انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا صادر شده است و خود راه را پیدا کرده و پیش می‌رود و حال با حرکت‌های اسلامی، فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا گسترده‌تر شده است.

آل هاشم با تأکید بر اینکه مقاومت مردم یمن در برابر جنایت‌های سعودی‌ها نتیجه صدور فرهنگ انقلاب اسلامی است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری و در مقابل حرکت‌های نابخردانه رئیس‌جمهور نادان آمریکا، برگزاری حرکت‌های فرهنگی مثل یادواره‌های شهدا ضروری بوده و به‌نوعی فعالیت‌های فرهنگی در ایجاد مقاومت در مردم در برابر استکبار واقعاً مؤثر و ضروری به نظر می‌رسد.

 

انتهای پیام/ش

منطقه ارسباران میزبان برگزاری یادواره شهدا

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.