مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: جشنواره دوستدار کتاب در مناطق محروم روستایی و عشایر استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جلسه نشست ستاد استانی هماهنگی برنامه‌های بیست و ششمین دوره هفته کتاب در اردبیل اظهار داشت: جشنواره دوستدار کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه به ویژه در مناطق روستایی و عشایر استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اردبیل در دومین جشنواره دوستدار کتاب خوش درخشیده و ظرفیت‌های مناسبی در ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق روستایی استان وجود دارد که کانون‌های مساجد استان در این زمینه تمرکز ویژه‌ای دارد و دایر کردن کتابخانه‌ها در مساجد نیز سبب ترویج فرهنگ‌سازی مطالعه شده است که این مسئله در سطوح مختلف مورد بحث و بررسی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: فرهنگ‌سازی اجرای این طرح‌ها در استان نمود خوبی به خود گرفته و برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام یافته که تلاش ما بر این است تا در ترویج فرهنگ مطالعه در استان به شکل قابل قبولی حرکت کنیم.

سقاء تصریح کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشنواره‌ها توسعه فرهنگی روستاها و عشایر است و در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی‌ فرهنگی هستیم چرا که بی‌توجهی به روستاها مشکلات بسیاری را برای شهرها ایجاد می‌کند در حالی که مسائل فرهنگی باید در روستاها و مناطق عشایری استان نهادینه شود.

انتهای پیام/ع

ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها و مناطق محروم

 

برچسب ها: کتاب ، روستاها ، مطالعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.