یاد ۲۷۶ شهید دانش آموز استان قزوین در مراسمی گرامی داشته شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ خواهر شهید حسین فهمیده در مراسم یادواره شهدای دانش آموز استان قزوین گفت: آشنایی دانش آموزان با راه و رسم شهدا، مصونیت انقلاب را به همراه دارد.

فرشته فهمیده افزود: باید به دانش آموزان الگوی عملی بدهیم تا بدانند می‌توان با اتکا به اخلاق و عمل به توصیه‌های دینی مراتب تعالی معنویت را طی کرد و به خدا نزدیک شد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که بدخواهان با تهاجم فرهنگی در صدد کم رنگ کردن باور‌های دینی و اعتقادی نسل جوان هستند باید بتوان با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این دسیسه را خنثی کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه راهی که شهیدان از جمله شهدای دانش آموز پیمودند قدم در مسیر سعادت و جاودانگی بود، گفت: باید از حیات معنوی شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

مرتضی سمیعی خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز نیز باید با جهاد علمی و فرهنگی راه شهیدان دانش آموز که در آن مقطع به فراخور نیاز کشور و انقلاب راهی جبهه‌های جنگ شدند و جانفشانی کردند را بپیمایند.

شرکت کنندگان در ادامه این مراسم با حضور در مزار شهدا با نثار فاتحه و شاخه‌های گل به شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

گرامیداشت شهدای دانش اموز قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.