وزیر راه و شهرسازی از اتصال ریلی ۲ شهر ارومیه و تبریز در جهت شكوفایی اقتصادی منطقه‌ای خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه وعده رئیس جمهوری برای اتصال ۵ استان كشور به شبكه ریلی تا پایان دولت محقق می‌شود ،در  گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: توسعه ریلی در كریدورهای ترانزیتی می‌تواند در شكوفایی اقتصادی منطقه‌ای را به همراه داشته باشند.

محمد اسلامی افزود: باتوجه به آغاز تست‌های مربوط تحویل‌گیری این پروژه از سوی اداره كل راه آهن ناحیه، امیدواریم با افتتاح رسمی راه‌آهن ارمیه-مهاباد طی روزهای آینده مردم شریف آذربایجان غربی به ویژه ارومیه‌ از فرصت سفرهای ریلی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: استان آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از ۲ دروازه بزرگ ترانزیتی معتبر از لحاظ توسعه با اولویت حمل ونقل ریلی در دستور كار دولت تدبیرو امید قرار دارد كه تمهیدات خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه دیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مقام معظم رهبری برای تامین اعتبار پروژه‌های ریلی از صندوق توسعه ملی موافقت کردند و این فرصت، وزارت راه و شهرسازی را در شرایطی قرار می‌دهد تا توسعه حمل ونقل ریلی را با شتاب جلو ببرد.

اسلامی افزود: با اتصال ریل به ارومیه شاهد بخش دیگری از وعده‌ رئیس جمهوری خواهیم بود و باید توجه داشت كه توسعه ریلی در كریدورهای ترانزیتی موجب شكوفایی اقتصادی منطقه‌ای را می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات در دست انجام برای تدوین سازوكارهای جدید در بخش مسكن بیان داشت: وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی زمینه سازی برای خانه‌دار شدن مردم با توجه به قشر متوسط و كم درآمد است كه باید در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب زمینه‌های تولید پایدار مسكن را شتاب دهیم.

انتهای پیام/ه

شكوفایی اقتصادی منطقه‌ای با توسعه ریلی

 

 

برچسب ها: سیاسی ، سرمایه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.