دبیر کارگروه پدافند غیرعامل اداره کل راه و ترابری استان سمنان از اجرای مانور نصب خرپا بر روی پل‌های استان در شرایط اضطراری برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد نادعلی دبیر کارگروه پدافند غیرعامل اداره کل راه و ترابری استان سمنان گفت: عملیات حمل و نصب پل‌های خرپایی در شرایط اضطراری و بحران موسوم به خرپا برای نخستین بار در کشور اجرا شد. این عملیات سه‌روزه با استفاده از تجهیزات و نیروهای موجود توسط اداره کل راه و ترابری استان، با ایجاد پل خرپایی با دهانه ۴۵ متر و عرض مفید ۵.۵ متر و وزنی بالغ‌بر ۴۵ تن اجرا شد.

وی افزود: این خرپا برای استفاده در شرایط اضطرار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به ادارات کل راهداری استان‌ها تحویل و طی سه روز در کیلومتر ۱۰ جاده شاهرود به میامی و در مجاورت محور اصلی به بوته آزمایش گذاشته شد.

نادعلی با بیان اینکه این خرپای غول آسا، با استفاده از هشت دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری و همکاری ۳۰ راهدار نصب می شود، تأکید داشت: برای انجام عملیات اجرایی و پشتیبانی ۱۴ نیروی ستادی و هماهنگی با دستگاه های مرتبط نیاز است.

انتهای پیام / گ

مانور نصب خرپا بر روی پل‌های جاده‌ای در شاهروداجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.