با نفوذ جریان هوای سرد در سواحل جنوبی دریای خزر، آسمان مازندران تا پایان هفته بارانی است و دمای هوای ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

هوای نیمه آبان ماه بارانی و سردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه  با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر بارش های پراکنده باراناز اواخر وقت دیروز در مناطق غربی مازندران آغاز شد،گفت: این سامانه بارشی تا پایان هفته در مازندران فعال است و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما، بارش باران در نواحی دشت و جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات استان از جمله پیامد های فعالیت این سامانه خواهد بود.

وی افزود: اگرچه با تضعیف این سامانه در اواخر روز چهارشنبه ۱۶ آبان ماه ، از شدت بارش ها کاسته می شود اما با فعالیت مجدد این سامانه در  روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ آبان ماه  انتظار می رود آسمان استان دوباره نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در مناطق غربی استان با احتمال بارش پراکنده باران  همراه باشد.

اسدی با بیان اینکه دریای خزر نیز در این مدت مواج و برای صید و صیادی مناسب نیست،گفت: با توجه به شدت بارش ها در نواحی غربی استان احتمال آبگرفتگی معابر شهری در  این مناطق نیز وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: رامسر اکنون با ۱۴ درجه گرمترین و بلده با یک درجه بالای صفر سردترین نقطه استان هستند.
دمای هوا مرکز استان نیز اکنون ۱۲ درجه و میزان رطوبت ۸۲ درصد است.
انتهای پیام/ آ.

تداوم هوای بارانی در مازندران 

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.