حکم اعدام دو نفر از اخلال گران نظام اقتصادی و شبکه بانکی کشور در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مستقر در فارس صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس ، حکم اعدام دو نفر از اخلال گران نظام اقتصادی و شبکه بانکی کشور در دادگاه ویژه رسیدگی در استان فارس صادر شد.

در رأی صادره از این شعبه ویژه متهمان ردیف اول و دوم این پرونده مهم به نام‌های داریوش ابراهیمیان بیلندی فرزند علی اکبر و یونس بهاء الدینی فرزند ابراهیم به لحاظ اخلال باندی و سازمان یافته در شبکه بانکی و اقتصادی کشور به مبلغ هزار و ۵۴۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۱۴۳ ریال را مفسد فی الارض شناخته و به مجازات اعدام محکوم کرد.

در این پرونده متهم ردیف اول مدیر و هماهنگ کننده اقدامات مجرمانه مذکور و متهم ردیف دوم از اعضای اصلی باند اخلال گسترده در شبکه بانکی کشور بوده اند.

در این پرونده همچنین برای متهمان اصلی علاوه بر مجازات اعدام ضبط همه وجوه و منافع حاصله از اقدام مجرمانه به نفع دولت و رد مال به میزان ۳۵ میلیون تومان در حق یکی از شاکیان خصوصی هم صادر شده است.

در رأی صادر از شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران و مفسدان نظام اقتصادی در استان فارس محمد بها الدینی فرزند ابراهیم به ۱۰ سال حبس تعزیری و رد مال محصله و داوود کاتبی فرزند، ولی اله به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

همچنین ایمان پهلوانی فرزند نعمت اله، مرتضی کاتبی نژاد فرزند صفر، رضا نادری فرزند صفرعلی هر کدام به پنج سال حبس تعزیری و ضبط همه وجوه و منافع محصله به عنوان جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

در رأی صادره آمده است این پرونده در خصوص تعدادی از متهمان، مفتوح و در خصوص متهمان ردیف اول و دوم قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور بوده و در خصوص سایر محکومان قطعی است.

 

انتهای پیام/پ

 

حکم اعدام برای مفسدان اقتصادی در شیراز

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
عاملین باعث هستند اونا باید اعدام بشند