فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج دارد و حوزه‌ای از عقاید، ارزش‌ها و هنجار‌ها را شکل می‌دهد و در کلیت جامعه مورد قبول است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در کشور ایران به دلیل اهمیت خاصی که به این موضوع داده می‌شود روز ۱۴آبان به نام روز "فرهنگ عمومی" نام گذاری شده است و این امر ضرورت توجه به این مفهوم مهم را بیان می‌کند.

وی افزود: در این میان برنامه‌های دین مبین اسلام کاملا منطبق با فرهنگ عمومی یک جامعه سالم و سعادتمند پیش بینی شده اند که برخی از آن‌ها ارزش هائی همچون صداقت، حق گویی، مودت و محبت، همیاری، دستگیری از یکدیگر، مهرورزی، عدالت اجتماعی، ظلم ستیزی و بسیاری اصول دیگر است که ریشه و پایه برقراری روابط و مناسبات صحیح اجتماعی محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: جا دارد با یادآوری امروز بعنوان روز فرهنگ عمومی، با شناخت حقوق فردی و اجتماعی خود و رعایت حقوق شهروندی، تقید به ارزش‌های دینی و رعایت قوانین و مقررات در همه زمینه‌ها به نوبه خود حافظ و مروج فرهنگ عمومی جامعه باشیم و دست دشمن را از ایجاد تغییر و تخریب مفاهیم ارزشمند دینی و فرهنگی خود کوتاه سازیم.
انتهای پیام/ی

در همه زمینه‌ها به نوبه خود حافظ و مروج فرهنگ عمومی جامعه باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار