نماینده سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت ما پایان حضور نظامی غیرقانونی آمریکا و کشور‌های عربی را در خاک سوریه خواستاریم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، بشار الجعفری، نماینده سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، که با هدف بررسی تحولات سوریه آغاز شده است، اعلام کرد: ما پایان حضور نظامی غیرقانونی آمریکا و کشور‌های عربی را در خاک سوریه خواستاریم. از کشور‌های عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم برای خلع سلاح هسته‌ای و شیمیایی خاورمیانه تلاش کنند.

او افزود: سوریه از تروریست‌هایی رنج می‌برد که از طرف کشور‌هایی که آنان را تشکیل داده اند، حمایت می‌شوند.

نماینده سوریه تاکید کرد: خارج کردن چهار هزار جسد از گور‌های جمعی کشف شده در استان رقه سوریه، بیانگر جنایات ائتلاف بین المللی علیه مردم سوریه است.

بشار الجعفری افزود: دمشق به شیوه بی بازگشتی به برنامه شیمیایی سوریه پایان داده و این کار بر روی عرشه کشتی‌های آمریکایی انجام شده است.

نماینده سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: کشور‌هایی که خواستار برگزاری نشست امروز شده اند همان‌هایی هستند که دستیابی گروه‌های مسلح به سلاح شیمیایی را در سوریه آسان کرده اند.

او افزود: اظهارنظر‌های کشور‌های غربی به نوعی دعوت از گروه‌های مسلح برای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه است تا بتوانند نظام سیاسی سوریه را متهم کنند. شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون تدبیری علیه کشور‌های حامی گروه‌های مسلح در سوریه که راه را برای دستیابی این گروه‌ها به سلاح شیمیایی و سمی فراهم کرده اند، اتخاذ نکرده است.

انتهای پیام/

اظهارات نماینده سوریه در نشست شورای امنیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
بشارالجعفری جان: وقتی با قلدر قمارباز مثل ترامپ و ارتشش طرف هستید با کار گذاشتن بمبهای کنارجاده ای و حملات کور درست مثل حملات خود آمریکائیها که بعد مدعی میشوند اشتباه شد....آنان را وادار به تلفات و ترک محل کنید مثل کاریکه افغانیها میکنند و باعث تلفات سنگین به آمریکائیها میشوند......راه چاره زبان زور غیرمستقیم است که آمریکائیها و ترامپ فقط همین زبان را میفهمند...............................
آخرین اخبار