با گذشت دو سال از آغاز دولت جدید آمریکا، واشنگتن در ۱۸ کشور دنیا هنوز سفیری را مشخص نکرده است.

نیمی از پست‌های وزارت خارجه آمریکا همچنان خالی استبنا به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آتلانتیک، آمریکا هنوز در ۱۸ کشور دنیا سفیری مشخص نکرده و نیمی از پست‌ها و مشاغل مهم در  وزارت خارجه این کشور همچنان خالی است.

در گزارش آتلانتیک آمده است استرالیا یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا است، اما بیش از دو سال است که واشنگتن سفیری را برای سفارتخانه این کشور در کانبرا مشخص نکرده است.

کوین راد، نخست وزیر سابق استرالیا این اقدام دولت آمریکا را اینگونه تفسیر می‌کند: از نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا استرالیا یک متحد درجه دوم به حساب می‌آید. این در حالی است که استرالیا در جنگ جهانی اول و دوم، در جنگ کره، جنگ ویتنام، افغانستان و عراق در کنار آمریکا جنگیده است.  

آتلانتیک در ادامه این گزارش می‌نویسد: دو سال از انتخاب ترامپ می‌گذرد، اما او هنوز سفیری برای دو متحد مهم خود در خاورمیانه یعنی عربستان و ترکیه مشخص نکرده است. این مسئله پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

آمریکا همچنین در مکزیک، یکی از همسایگان جنوبی خود نیز سفیر ندارد. سفارت خانه آمریکا در پاکستان  نیز فاقد سفیر است. آمریکا در اردن، سنگاپور و آفریقای جنوبی نیز فاقد سفیر است.

در عین حال ترامپ نامزد‌هایی را برای تصدی مقام سفارت در بیش از ۴۱ کشور معرفی کرده  و در انتظار تائید آن‌ها از سوی سناست.

همچنین آتلانتیک یادآور شد که با گذشت دو سال از آغاز دولت ترامپ تقریبا نیمی از مشاغل مهم در وزارت خارجه آمریکا هنوز خالی مانده است. دلایل بسیاری برای چنین فهرست طولانی از مشاغل خالی در وزارت خارجه آمریکا وجود دارد. دولت ترامپ شروع جنجالی و پر هرج و مرجی را داشت. 

آتلانتیک در انتهای این گزارش نوشت: در پایان اولین سال حضور ترامپ در کاخ سفید، تنها ۶۴ سفیر جدید این کشور تایید شدند و یک سوم از ۱۸۸ پست موجود خالی ماند. این در حالی است که در اولین سال حضور باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا ۹۳ سفیر مجوز کنگره را دریافت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار