سخنگوی جامعه روحانیت مبارز حضور گسترده مردم در یوم الله ۱۳ آبان را نشانه استمرار روحیه انقلابی در نسل چهارم انقلاب دانست.


حضور گسترده مردم در ۱۳ آبان نشانه روحیه استکبارستیزی نسل چهارم انقلاب استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری که عصر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، به تشریح وقایع ١٣ آبان  پرداخت و گفت: در یوم الله ١٣ آبان سه رخداد مهم اتفاق افتاده است که امسال چهارمین اتفاق آن نیز رخ داد. امسال واقعه چهارم توسط ترامپ اعلام شد و آن بازگشت تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ملت ایران بود.

وی افزود: ملت ایران بار دیگر با شور فراوان این مراسم را برگزار کردند و جشنی ملی را رقم زدند. این حرکت عظیم نشانه استمرار روحیه انقلابی و استکبار ستیزی خصوصا از سوی نسل سوم و چهارم انقلاب است.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با بیان اینکه روز ۱۳ آبان روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و کشور است، خاطرنشان کرد: نخستین واقعه‌ای که در این روز رخ  داده بود دستگیری و تبعید حضرت امام رحمت الله به مناسبت سخنرانی ایشان بر علیه کاپیتولاسیون بود. واقعه دوم در این تاریخ حمله گارد شاهنشاهی به گروهی از دانش آموزان در سال ۵۷ بود.

وی ادامه داد: واقعیت سوم تسخیر لانه جاسوسی توسط گروهی از دانشجویان سال ۵۸ بود و در آخر واقعه چهارم که امسال سال رخ داد و آن اعمال مجدد تحریم‌ها از سوی ترامپ بود.

مصباحی‌مقدم درباره روز ۱۳ آبان و چرایی نامگذاری آن گفت: این روزا روز ملی مبارزه با استکبار و استکبارستیزی نامیده شده است وی نامگذاری کاملا برای روز مناسب است و تناسب دارد.

وی ادامه داد: بنده به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از همه شرکت کنندگان در این راهپیمایی که در سراسر کشور تشکر می‌کنم. جامعه روحانیت به جوانان کشور افتخار می‌کند و راهپیمایی امسال نشان دهنده این است که روحیه استکبار ستیزی در کشور همچنان زنده است. نکته مهم دراین باره حماقت ترامپ بود که موجب اتحاد جناح‌های سیاسی کشور در این راهپیمایی شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: راهپیمایی امسال در روز ۱۳ آبان واکنش خوبی به فشار‌های تحریم آمریکا در این روز بزرگ بود که نتیجه آن شکست تحریم‌های پیش دستانه علیه ملت ایران است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین تصریح کرد: راه پیمایی اربعین طولانی‌ترین و بزرگترین اجتماع انسانی در جهان است که همراه با همبستگی ملت ایران و عراق و دیگر مسلمانان جهان از گوشه گوشه دنیا همراه بود. در این مراسم حتی از کشور‌های اروپایی و حتی از ادیان و مذاهب مختلفی، چون مسیحیت و زرتشت حضور داشتند و این حکایت از محوریت امام حسین به عنوان یک نماد ظلم ستیزی تاریخی دارد که این محوریت هر سال در حال رشد و بالندگی است.

مصباحی مقدم درباره راهپیمایی اربعین و نحوه استقبال مردم عراق از زوار امام حسین (ع) عنوان کرد: راهپیمایی اربعین بزرگترین مهمانی و ضیافت جهان است که با آغوش گرم و رفتار مهربانانه مردم عراق که با کمترین نزاع صورت می‌گیرد همراه شد.

وی ادامه داد: از اقدامات دولت، آستان قدس رضوی، شهرداری‌ها و استانداری‌های کشور که در این راهپیمایی نقش آفرینی کردند و همچنین از هلال احمر که بزرگترین خدمات درمانی در جهان که در حدود ٧٠٠ هزار خدمت را در اربعین به زائرین ارائه دادند تقدیر و تشکر دارم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره راهپیمایی جاماندگان اربعین عنوان کرد: راهپیمایی جاماندگان اربعین که در شهر‌های کشورمان برگزار شد از شکوه بسیار زیادی برخوردار بود و به کسانی که اعتقادی به دین نداشتند شکوه و عظمت دین را نشان داد.

وی درباره شعار امسال خاطر نشان کرد: شعار راهپیمایی امسال که الحسین یجمعنا بود محوریت مبارزه با استکبار و استکبارستیزی تعیین شد و کسانی که در راهپیمایی امسال حضور داشتند اعتقاد راسخی به این شعار داشتند.

مصباحی مقدم درباره ادعای برخی رسانه‌های غربی در دولتی بودن این مراسم گفت: راهپیمایی امسال و تعداد زوار حاضر در کربلا و این مطلب که برخی رسانه‌های غربی ادعا می کردند این راهپیمایی دولتی است را خنثی کرد زیرا ساماندهی چنین راهپیمایی با این مقیاس توسط دولت‌ها ممکن نیست و از توانایی آنان خارج است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی عنوان کرد: موضوع نامه در جامعه روحانیت مبارز مطرح نشده و من هم در این باره هیچ اظهار نظری نمی‌کنم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال دیگری درباره رفتار کشور‌های اروپایی در چارچوب برجام تصریح کرد: بهترین موضع درباره ادامه برجام توسط مقام معظم رهبری اتخاذ شد، ایشان فرمودند: مذاکرات با اروپایی‌ها ادامه پیدا کند، ولی نباید به آن‌ها دل بست.

وی ادامه داد: خوشبختانه کشور ما هم از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است، من در دیداری که سال گذشته با آقای روحانی داشتم ، بهشان خاطرنشان کردم که ۸۰ درصد اقتصاد ما در داخل کشور است و تنها ۲۰ درصد به ظرفیت‌های بین المللی گره خورده است.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: اگر دولت محترم و سازمان‌های اقتصادی کشور وزارت اقتصاد و سازمان برنامه بودجه وزارت نفت از این ظرفیت استفاده کنند، می‌توانیم مشکلات کشور را حل کرده و بر آن‌ها فائق شویم؛ البته من منکر این نیستم که باید از ظرفیت‌های بین المللی استفاده کنیم و باید از این ظرفیت‌ها در راستای شکست تحریم‌ها استفاده کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال آیا برای حل مشکلات کشور با رئیس جمهور درخواست دیدار داشتند یا نه عنوان کرد: جامعه روحانیت مبارز سال گذشته درخواست دیدار با رئیس‌جمهور را داشت که این درخواست از سوی دولت اجابت شد، ولی امسال هیچ درخواستی نداشتیم.

عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی پیرامون وظیفه این هیات و ورود آن به موضوع لوایح چهارگانه مربوط به FATF تصریح کرد: مقام معظم رهبری براساس قانون اساسی وظیفه نظارت خود ذیل اصل ۱۱۰ قانون اساسی را در دور جدید به هیئت منتخبی از مجمع واگذار کردند که پیشنهاد تعداد اعضای این هیات در ابتدا ٢۵ نفر بود که ایشان فرمودند: این تعداد تصمیم‌گیری را مشکل خواهد کرد و در نهایت تعداد اعضا ۱۵ نفر تعیین شد.

وی افزود: که مجمع در دور جدید هم در مورد بودجه سال ١٣٩٧ خیلی سریع اظهار نظر کرد و در کمیسیون تلفیق اصلاحات انجام شد و هم در خصوص لوایح دیگر به سرعت اظهار نظر کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعجب می‌کنم از برخی حقوقدانانی که حوزه تخصصی شان حقوق اساسی است و برخی اظهارنظر‌هایی کردند که با مصوبات سازگاری ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار