سفرای ۱۰ کشور عضو اکو با ورود به مازندران در بین راه از ایستگاه راه آهن فیروزکوه، پل ورسک و ایستگاه شیرگاه بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سکری مدیر کل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سفرای ۱۰ کشور عضو اکو، برای شرکت در دویست و سی و چهارمین نشست نمایندگان دائم این سازمان با یک رام قطار گردشگری از تهران به ساری آمدند و در بین راه از ایستگاه راه آهن فیروزکوه، پل ورسک و ایستگاه شیرگاه بازدید کردند.

وی افزود: در این نشست دوروزه دبیر کل، اعضای دبیرخانه اکو، مدیران ارشد وزارت امور خارجه و رجا و هیأت‌هایی از کشور‌های افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، جمهوری اسلامی ایران، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند.

سکری با بیان اینکه نشست شورای نمایندگان دائم اکو دراین استان با هدف تقویت مناسبات اقتصادی، توسعه مسائل زیر بنایی و ترانزیتی و تبیین جایگاه این خطه شمال کشور برای اعضای این سازمان است، بازدید از بنادردریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد را از برنامه روز دوم سفر نمایندگان اکو به مازندران عنوان کرد.

اکو نام اختصاری سازمان همکاری اقتصادی در سال ۱۹۴۸ با عضویت سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان اعلام موجودیت کرد و ساختار جدید آن سال ۱۹۹۲ با پذیرش کشور‌های افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان تعریف شد و اکنون بیش از ۱۸ درصد مساحت آسیا، ۴۵۸ میلیون جمعیت و ۶۶۸ میلیارد دلار حجم مبادلات تجاری سالیانه دارد که بیشترین حجم تجاری مربوط به ترکیه و ایران است.

یاد آور می‌شود؛ نشست‌های پیشین نمایندگان دائم اکو درایران در استان گیلان و بوشهر بود و مازندران سومین استان برگزار کننده این نشست در کشور و مجید بیزمارک مدیرکل امور بین‌المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه نماینده جمهوری اسلامی در این نشست است.

انتهای پیام/آ


برگزاری نشست نمایندگان دائم سازمان اکو عصر امروز در ساری

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.