فرمانده انتظامی مازندران گفت: امروزه پدافند غیرعامل عمده‌ترین راه برای ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوع در پدافند غیرعامل موضوع پیش بینی و پیشگیری از بحران است، گفت: پدافند غیرعامل همان ایجاد آمادگی ذهنی و فکری برای مقابله با هرگونه حوادث طبیعی ومصنوعی بوده و مستلزم روز آمدی است.

وی افزود: با پیشرفت فناوری و به‌کارگیری تسلیحات هوشمند و نامتعارف، جنگ‌ها ماهیت پیچیده و مخرب‌تری به خود گرفته است از این رو اتخاذ راهکار‌های پدافند غیرعامل بهترین راهی است که باید در مقابل این تهدیدات به کار گرفت.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: جنگ و اثرات آن به عنوان پدیده‌های غیرقابل انکار همواره در زندگی بشر وجود داشته است، عواملی مانند تضاد در افکار و اندیشه ها، اختلافات قومی و قبیله ای، قدرت طلبی و چنگ اندازی به منابع و منافع دیگران، هر یک می‌تواند دلیلی برای وقوع یک جنگ باشد.

سردار میرفیضی افزود: به همین دلیل انسان‌ها از دیرباز به دنبال راه کاری بودند تا بتوانند در جنگ‌ها آسیب کمتری ببینند و با کمترین هزینه و تلفات بر دشمن خود فائق بیایند.

وی پدافند غیرعامل را مفهوم کلی ایجاد آمادگی و دفاع در برابر تهاجم، بدون استفاده از سلاح و درگیر شدن مستقیم دانست و گفت: پدافند غیر عامل امروزه به عنوان عمده‌ترین راه برای ایستادگی و مقاومت در برابر طمع‌ورزی‌های دشمنان نظام است.

سردار میرفیضی، افزود: پدافند غیرعامل در شرایط کنونی، برای همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و حکومتی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: در وضعیتی که دشمنان با انواع ابزار‌ها سعی در تضعیف نظام اسلامی دارند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند؛ افزایش توان مقابله با آن‌ها از جمله نیاز‌های ضروری است که باید در همه بخش‌ها و از سوی همه اقشار دنبال شود.

سردار میرفیضی با اشاره به ایام ۲۸ و ۲۹ صفر، رحلت جانسوز پیامبرگرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، این ایام را تسلیت گفت و بر حضور فعال کارکنان در مراسم عزاداری نیرو‌های مسلح استان در این روز تاکید کرد.

انتهای پیام/آ

پیش بینی و پیشگیری از بحران با پدافند غیرعامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار