صادق‌زاده گفت: پنج کارخانه داخلی در زمینه تولید صفحات خورشیدی در کشور فعالیت دارند که حتی تحریم‌های بین المللی نمی‌تواند روند ساخت صفحات خورشیدی را با اختلال مواجه کند.

محدودیت‌های بین المللی تأثیری در روند ساخت انرژی‌های نو نداردبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صادق زاده رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و معاون وزیر نیرو با اشاره به ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور، اظهار کرد: نیروگاه‌های تجدیدپذیر به صورت خرد و پراکنده در سراسر کشور کشور وجود دارد که این پراکندگی میزان تلفات برق را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر با بیان اینکه تحریم‌های بین‌المللی تأثیری در روند انرژی‌های تجدیدپذیر ندارد، تصریح کرد: محدودیت‌های بین‌المللی تأثیری در روند ساخت نیروگاه‌های کوچک مقیاس ندارد و تنها در برخی از نیروگاه‌های بزرگ دچار کندی هستیم.

صادق زاده افزود: درخواست برای ساخت نیروگاه‌های کوچک و متوسط افزایش داشته است و تا پایان دولت دوازدهم ۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی اضافه می‌شود.

به گفته وی؛ رشد نیروگاه‌های تجدید پذیر در سال 96 نسبت به 95 نزدیک به 70 درصد بوده است و امیدواریم رشد نیروگاه‌های تجدید پذیر امسال نسبت به سال 96 به 30 درصد برسد.

صادق زاده تصریح کرد: پنج کارخانه داخلی در زمینه تولید صفحات خورشیدی فعالیت دارند که حتی تحریم های بین المللی نمی‌تواند روند ساخت صفحات خورشیدی را با اختلال مواجه کند.

رئیس سازمان انرژی‌های نو با اشاره به افزایش استفاده از تولیدات داخلی در حوزه انرژی های نو بیان کرد: ۷۰ درصد نیروگاه‌های خورشیدی مربوط به صفحات آن است که در داخل تولید می شود و ۱۵ درصد آن بخش الکترونیکی را شامل می شود که دولت برای افزایش حضور بخش خصوصی مشوق هایی را در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار