صابر حسینی، مسئول کتابخانه سیار که کارش را با توزیع رایگان کتاب برای کودکان از بامیان آغاز کرده است، این بار میان کودکان ولایت پنجشیر ۲ هزار جلد کتاب توزیع کرد.

کتابخانه سیار به پنجشیر رسید؛ ۲ هزار جلد کتاب توزیع شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صابر حسینی، مسئول کتابخانه سیار که کارش را با توزیع رایگان کتاب برای کودکان از بامیان آغاز کرده است، این بار میان کودکان ولایت پنجشیر ۲ هزار جلد کتاب توزیع کرد.

حسینی گفت: این کتاب‌ها شامل داستان و قصه‌های کوتاه است و برای شاگردان سه مکتب و کودکان چندین محل دیگر توزیع شده است. وی می‌گوید که تصمیم دارد توزیع کتاب برای کودکان را در دیگر بخش‌های کشور نیز آغاز کند.

کتابخانه سیار با مدیریت صابر حسینی بیش از سه سال است که فعالیت اش را آغاز کرده و تاکنون ده‌ها هزار جلد کتاب را برای کودکان توزیع کرده است.

حسینی افزود: توزیع کتاب را در سال ۱۳۹۴ از بامیان آغاز کرده که در ابتدا فقط ۲۰۰ جلد کتاب در اختیار داشته است. وی افزود مردم بامیان از کار او به خوبی استقبال کردند و در حال حاضر در این ولایت ۸ کتابخانه ایجاد کرده است و در مجموع در این کتابخانه‌ها ۳۱ هزار جلد کتاب موجود است.

صابر حسینی بیان داشت: هدف از ایجاد این کتابخانه سیار برای اطفال این است که هیچ کودکی بعد از این با اسلحه پلاستیکی بازی نکند و به کتاب خوانی روی آورد.

به باور آقای حسینی، توسعه فرهنگی تنها از راه کتاب خواندن به دست می‌آید و وی تلاش می‌کند با اهدای کتاب برای کودکان، برای رسیدن به این هدف سهم داشته باشد.

به نوشته افق، صابر حسینی با یک دوچرخه و صندوقچه‌ای در پشت، برای خیلی از کودکان کشور نام آشنا است. وی از سوی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب «قهرمان افغان» را به خاطر فعالیت‌هایش به دست آورده است و از سوی نهادهای فرهنگی و علمی مطرح نیز تقدیر شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار