مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به بارش باران در استان، در خصوص سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار کرد: بنا به گزارش اداره کل هواشناسی، به همه نهادها، ارگان ها، فرمانداری ها، شهرداری‌ها برای آمادگی در خصوص وضعیت جوی، اعلام هشدار شده است.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، تصریح کرد: از امروز شاهد افزایش ابر، همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران در استان هستیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: در نقاط شمالی استان، بویژه شمال غربی بارش باران، باد شدید، بارش تگرگ، گاهی رعد و برق، و احتمال بارش برف در ارتفاعات نیز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در نواحی مرکزی بارش‌ها به صورت خفیف‌تر خواهد بود و به علت رگبار باران، در نواحی یاد شده احتمال آبگرفتگی معابر و به تبع آن ایجاد لغزندگی در جاده‌ها وجود دارد.

آزادی بیان کرد: به دلیل فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و غربی در روز‌های سه شنبه ۱۵ آبان ماه و چهارشنبه ۱۶ آبان، شرایطی برای سیلابی شدن مسیل‌ها و نواحی یاد شده مهیا شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با توجه به شرایط مذکور، توصیه می‌شود کشاورزان، دامداران، عشایر و روستائیان از چرای دام در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

همچنین هنرپیشه کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار کرد: فردا سه شنبه، آسمان فارس در قسمت‌های شمالی، شمال غربی و غربی و به صورت ضعیف‌تر در مرکزی بارانی است.

وی تصریح کرد: بارندگی در شمال غربی استان، قابل ملاحظه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: در روز چهارشنبه ۱۶ آبان ماه نیز بارش باران، گاهی رعد و برق و احتمال بارش برف در ارتفاعات نیز پیش بینی شده است.

هنرپیشه ادامه داد: در روز پنج شنبه نیز این سامانه پابرجا است.

انتهای پیام/ن

وضعبت جوی در فارس

برچسب ها: باران ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.