رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: قرارداد کشت ۱۰۰ هزار هکتار کلزا در استان ۱۵ درصد بیش از برنامه تعیین شده وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ علی موسی خانی رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: برنامه تعیین شده وزارتخانه برای کشت کلزا در استان گلستان ۸۵ هزار هکتار است.

موسی خانی گفت: رعایت تناوب زراعی و بالا بودن قیمت نرخ تضمینی کلزا نسبت به گندم از جمله دلایل استقبال کشاورزان استان برای کشت این دانه روغنی است.

وی به سطح کشت کلزا اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی تحت قرارداد به زیر کشت این دانه روغنی رفته است.

رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان به تامین بذر کلزا اشاره کرد و افزود: تاکنون ۴۴۸ تن بذر کلزا میان کشاورزان طرف قرار دادکشت در استان توزیع شده است.

موسی خانی در مورد زمان کشت کلزا گفت:: کشت کلزا از سوی کشاورزان استان گلستان از ابتدای مهر امسال آغاز شده است و بهترین زمان کشت آن در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا بیستم آبان ماه امسال است.

وی در خصوص معرفی رقم‌های کشت کلزا گفت: امسال علاوه بر رقم‌های گذشته، دو رقم زمستانه شامل گارو و روهان و دو رقم بهاره ویژه زمین‌های دشت از جمله اسمیلا در سطح گسترده کشت می‌شود.


استان گلستان در تولید دانه روغنی کلزا، دو سال مداوم رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام /گ
 

افزایش قرارداد کشت کلزا در گلستان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.