پور محمدی از تامین هزینه های سازمان اپدیم(مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایای طبیعی آسیا و اقیانوسیه) به مدت ۵ سال خبر داد.

ایران تامین کننده هزینه های سازمان اپدیم شدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حمید پور محمدی، معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست مشترک همکاری های منطقه ای برای ایجاد تاب آوری در برابر حوادث تدریجی تحت عنوان (اپدیم) اظهار کرد: آسیا و اقیانوسیه را می توان جز پر مخاطره ترین منطقه از کره زمین از لحاظ بلایا و مخاطرات طبیعی دانست.

وی افزود:گزارش های منتشر شده بیانگر این است که این کشورها در سال ۲۰۱۷ خسارات اقتصادی فراوانی را متحمل شده اند.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه بودجه تاکید کرد: کمیسیون اسکاپ در هفتاد و یکمین نشست خود قطعنامه ای را صادر کرد که منجر به تاسیس مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه موسوم به "اپدیم "شد.

وی افزود: با ایجاد ظرفیت ها و استفاده از توانمندی های انسانی درون کشورها می توان از خسارات وارده جلوگیری کرد.

رئیس شورای حکام اپدیم گفت: تامین هزینه های مرکز اپدیم به مدت پنج سال توسط جمهوری اسلامی ایران محقق می شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور یادآوری کرد: مهم ترین دستور کار در روابط ایران و اسکاپ،افتتاح رسمی و آغاز به کار مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلای طبیعی آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) در تهران است که در حال گذراندن مراحل قانونی و اخذ مصوبه مجلس است.

وی افزود: این شبکه می تواند ضمن ایجاد یک شبکه منسجم پردازش اطلاعات و داده های مرتبط با بلایا درباره ایجاد آمادگی در برابر این اتفاقات باشد.

پور محمدی در ادامه با بیان اعلام آمادگی ایران برای همکاری با اعضای اپدیم برای از میان برداشتن شکاف های اطلاعاتی در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی گفت: امیدواریم برگزاری این کارگاه ها بتواند افق جدیدی را پیش روی همه ما در جهت توسعه هر چه بیشتر اقتصادی و اجتماعی در منطقه اسکاپ باشد.

انتهای پیام/

تاسیس مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه موسوم به "اپدیم " در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار