به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیر کل استاندارد استان همدان با بیان اینکه مدیران کنترل کیفیت نقش کلیدی در تولید کالاهای دارای نشان استاندارد و باکیفیت دارند، گفت: قانونگذار صلاحیت ادامه فعالیت مدیران کنترل کیفیت را بر عهده سازمان ملی استاندارد و کارگروه مربوطه گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون کارگروه ماده 7 آییننامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت استان به منظور بررسی پرونده 7 نفر از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان در مهرماه برگزار شد.
مددی گفت: پرونده 7 مدیر کنترل کیفیت در کمیته مربوطه با حضور نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، نماینده سازمان و خانه صنعت، معدن و تجارت، نماینده انجمن مدیران کنترل کیفیت، رئیس اداره امور حقوقی اداره کل استاندارد، کارشناس تخصصی ذیربط و شخص مدیر کنترل کیفیت مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه کارشناسان اداره کل براساس چک لیستهای تعیین شده و مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت فعالیتهای آنها را در واحدهای تولیدی رصد میکنند، گفت: در این کمیسیون، گواهی صلاحیت 2 نفر مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و صنعتی زیر پوشش استاندارد استان، تمدید شد.
مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد: پذیرش استعفای مدیرکنترل کیفیت در صلاحیت اداره کل استاندارد است و در صورت موافقت اداره کل با استعفای متقاضی، مدیر کنترل کیفیت مکلف است تا تایید صلاحیت فرد جایگزین به انجام وظایف خود ادامه دهد.
مددی ادامه داد: در این کمیسیون با استعفای 3 نفر از مدیران کنترل کیفیت موافقت شد که واحد تولیدی مربوطه موظف است سریعاً نسبت به معرفی فرد جایگزین اقدام کند.
وی با بیان اینکه به 2 نفر از مدیران کنترل کیفیت به علت عدم انجام وظایف مصوب تذکر داده شد، گفت: حضور تماموقت و دائم در یک نوبت کاری از وظایف مدیر کنترل کیفیت است.
مدیرکل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: عدم انجام هر یک از وظایف قانونی، غیبت غیر موجه در ساعات فعالیت واحد تولیدی مربوطه، فعال نبودن ایستگاههای کنترل خط تولید هنگام فعالیت واحد تولیدی و عدم ارسال گزارش کتبی به مدیرعامل یا بالاترین مقام مسئول در صورت بروز هر گونه عدم انطباق کیفیت مواد اولیه و محصول یا خدمت با استانداردهای مربوطه تخلف محسوب می شود.
انتهای پیام/ب