وزارت امور خارجه مالزی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کشورش از درخواست‌های طرف‌های بین المللی برای اجرای آتش بس در یمن و آغاز گفتگو‌های صلح میان طرف‌های درگیر در این کشور حمایت می‌کند.

حمایت مالزی از برقراری آتش بس و گفتگو‌های صلح در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه مالزی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کشورش از درخواست‌های طرف‌های بین المللی برای اجرای آتش بس در یمن و آغاز گفتگو‌های صلح میان طرف‌های درگیر در این کشور حمایت می‌کند.

وزارت خارجه مالزی در این بیانیه با اشاره به تلاش‌های سازمان ملل برای برگزاری مذاکرات صلح یمن در سوئد با حضور طرف‌های درگیر در یمن و نیز درخواست‌های برخی طرف‌های بین المللی برای اجرای آتش بس در یمن طی ۳۰ روز، اعلام کرد کشورش از این تلاش‌ها و درخواست‌ها پشتیبانی می‌کند.

وزارت امور خارجه مالزی افزود کشورش به جامعه بین المللی در ترغیب طرف‌های درگیر در یمن برای توقف فوری تمام حملات و درگیریها، برقراری آتش بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور ملحق می‌شود.

وزارت امور خارجه مالزی افزود کشورش با ابراز نگرانی از قتل عام غیرنظامیان در نتیجه ادامه درگیری‌های داخلی در یمن از همه طرف‌های درگیر در این کشورمی خواهد به قوانین بین المللی حقوق بشر پایبند باشند.

در این بیانیه تاکید شد همه طرف‌های مسئول باید تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از کودکان، غیرنظامیان و اموال مردم و نیز فراهم کردن شرایط مناسب برای ورود کمک‌های انسانی برای افراد نیازمند به کار گیرند.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه مالزی، ۷۵ درصد از ساکنان یمن نیازمند دریافت کمک‌های انسانی هستند و اینکه نمی‌توان در برابر بحران‌ها و چالش‌های مستقیمی مانند بیماری ها، آوارگی و گرسنگی که مردم یمن با آن‌ها روبه رو هستند، سکوت اختیار کرد.

وزارت امور خارجه مالزی در ادامه از همه طرف‌های یمنی خواست صادقانه و بدون پیش شرط و با هدف اجرای نقشه راه انتقال سیاسی قدرت در یمن به میز مذاکره بازگردند.

در همین حال سیف الدین عبد الله وزیر امور خارجه مالزی در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد دولت مالزی کمپین کمک رسانی برای یمن را آغاز کرده است.

سیف الدین عبد الله از همه مردم مالزی خواست در کمپین کمک رسانی به یمن به ویژه در زمینه جمع آوری تجهیزات پزشکی و مواد غذایی مشارکت کنند.

گفتنی است مالزی ماه گذشته نیرو‌های خود را از عربستان خارج کرد. این نیرو‌ها با هدف تخلیه شهروندان مالزیایی از یمن در سال ۲۰۱۵ به عربستان اعزام شده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، آسیا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار