یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت ایران با تولید انبوه جنگنده پیشرفته نسل چهارم کوثر باعث بهت و حیرت جامعه نظامی غرب شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت ایران با ساخت نسل جدیدی از جنگنده های بومی خود جامعه نظامی غرب را در شوک فرو برده است.

در این گزارش آمده است ایران همزمان با آماده شدن برای مقابله با دور جدیدی از تحریم های آمریکا، تولید انبوه جنگنده پیشرفته نسل چهارم کوثر را آغاز کرده است؛ جنگنده ای که کاملا بومی است و به دست متخصصان ایرانی طراحی شده است.

دیلی اکسپرس: ایران با ساخت نسل جدیدی از جنگنده‌های بومی، غرب را در شوک فرو برده است

این گزارش می افزاید امیر سرتیپ امیر حاتمی، ویر دفاع جمهوری اسلامی ایران، در مراسمی که به مناسبت آغاز تولید انبوه جنگنده نسل چهارم کوثر برگزار شده بود سخنرانی می کرد، از مهندسان ایرانی به دلیل تلاش برای کسب این موفقیت در شرایطی که این کشور با «جنگ روانی، باج خواهی تبلیغاتی و تحریم های اقتصادی دشمن» مواجه است، قدردانی کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است وزیر دفاع ایران همچین اعلام کرد این کشور از تلاش ها برای دستیابی به فناوری های صلح آمیز دفاعی به منظور دفاع از حاکمیت خود دست بر نخواهد داشت. حاتمی همچنین افزود به زودی این جنگنده ها به تعداد مورد نیاز تولید و به نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران اضافه خواهند شد.

نگارنده مطلب همچنین می افزاید تلویزیون دولتی ایران (صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران) می گوید جنگنده کوثر دارای تجهیزات پیشرفته، رادارهای چندمنظوره و یک سیستم کنترل آتش است که به شبکه ای از داده های نظامی دیجیتال متصل است و همچنین یک سامانه جهت یابی رادیویی مستقل دارد.

در ادامه گزارش آمده است ایران ماه اوت سال جاری میلادی از جنگنده نسل چهارم کوثر به طور رسمی رونمایی کرد. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در مراسم رونمایی از این جنگنده، تأکید کرد قدرت نظامی این کشور تنها هدف بازدارندگی (در برابر دشمنان) را دارد و برای ایجاد صلحی پایدار است.

در ادامه گزارش نیز آمده است حاتمی در مراسم رونمایی از جنگنده نسل چهارم کوثر گفت تجربه حملات هوایی علیه ایران در طول هشت سال جنگ با عراق در دهه 1980 میلادی (دهه 60 خورشیدی) و تهدیدهای مکرر از جانب آمریکا و اسرائیل مبنی بر آنکه در برابر ایران «همه گزینه ها بر روی میز است»، از دلایل اصلی ساخت این جنگنده بوده است.

نگارنده مطلب همچنین می افزاید وزیر دفاع ایران در این مراسم اظهار کرد: ما نمی توانیم به هیچ کس غیر از خودمان وابسته باشیم. منابع ما محدود است و خود را به تأمین امنیت کشور با متحمل شدن حداقل هزینه متعهد می دانیم.

دور جدید تحریم های واشنگتن علیه تهران که بخش های کشتیرانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می دهد قرار است از پنجم نوامبر اجرایی شود. ایران می گوید علی رغم تحریم ها و فشارهای آمریکا، قادر خواهد بود اقتصاد خود را مدیریت کند.

در پایان این گزارش نیز آمده است آمریکا تسلیحات نظامی به ارزش صدها میلیارد دلار به رقبای منطقه ای ایران فروخته است و (مدعی است) هدف از وضع تحریم های شدید علیه ایران وادار کردن این کشور به توقف دخالت نظامی و حمایت از گروه‌های مسلح در سوریه، عراق، لبنان، یمن و دیگر نقاط خاورمیانه است.

انتهای پیام/

بازتاب رونمایی از جنگنده کوثر در روزنامه انگلیسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
از قاهر و عملیاتی شدن آن بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
درود بر ارتشیان غیور
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۴۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام و صلوات بر ارواح پاک شهدای8سال دفاع مقدس و شهدای اسلام و عرض احترام و ادب خدمت رهبر اسلام و انقلاب به استحضار حضرتعالی می رساند که اینجانبان حدود14نفر از کارکنان قراردادی بزرگترین مرکز بازسازی جنگ افزار و تولید قطعات سلاح شهیدکریمی سپاه بوده که در سال94 بیکار شده و به مدت4سال تمام حقوق و بیمه مان قطع شده،توضیح اینکه اکثر بیکار شده ها از کارکنان باتجربه کارگاه سلاح سبک با سابقه کاری3تا6سال و اموزش دیده و اموزش داده سلاح ،که روزانه12 ساعت روی پا به کار سخت بازسازی،دمونتاژ،تعمیر و مونتاژ دهها هزار سلاح نظامی پرداخته و نهایتا منجر به ایجاد امنیت در کشور هست،حقوق این عزیزان900هزار تومن بود فی سبیل الله کار کردند،اکثر فرماندهان ارشد سپاه به نقش مثبت شهید کریمی سپاه در تامین سلاح رزمندگان اسلام در جنگ علیه کفار در عراق و سوریه اعتقاد دارند،تمام این عزیزان بیکار شده،مومن بیش از10 سال بسیجی فعال،شورای پایگاه،خدمت سربازی رفته،عضو خانواده های پاسدار یا ایثارگری وبعضا تحصیل کرده بودند که بیکار شدند،ایا این حمایت از بسیج مستضعفین هست،افتخار واقعی و پایداری مملکت چنین عزیزانی هستند نه مدال اوران پرتوقع ورزشی و المپیک،افرادی همچون این عزیزان با کار سخت و دستهای پینه بسته و دردهای جسمی در شرایط اضطراری جنگ در منطقه به بازسازی سلاح پرداخته و در نهایت عملا به حفظ و حراست از ارزشها و ارمانهای انقلاب اسلامی پرداخته اند عوض تقدیر از زحمات این عزیزان ولایت مدار بسیجی،بیکارشان کرده و به مدت4سال تمام حقوق کارگری و بیمه شان را قطع کنند،حضرت اقا استدعا دارم دستور رسیدگی داده و تمام پرونده های استخدامی این عزیزان توسط بیت رهبری و سپاه تهران استرداد شده و همگی این عزیزان جبران خسارتهای مادی و معنوی شده و تبدیل عضویت در دستگاههای مختلف دولتی و در صورت امکان شهر خود شده و همگی کارمند دولت شوند،امید هست با این کار حسنه عدالت اسلامی در کشور احیا شود.با تشکر از باشگاه خبرنگاران جوان
Russian Federation
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
درود برایران ودرودبر سردارسلیمانی،
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۳:۲۱ ۲۰ دی ۱۳۹۷
باسلام وعرض ارادت به همه کاربران محترم . هیچ فرقی بین ارتشی وسپاهی نیست اینها تمامآ درخدمت کشورندو ودرود وسلام بر تمام آنها که دلشان برای مملکت وملت میتپد ومیسوزد .همین طور که همه ایرانی هستیم واصفهانی و تهرانی وآبادانی نداریم فقط وفقط ایران وایرانی زنده باد
مواظب باشیم تو دسته بندیهایی که دشمنان برامون رقم میزنند نیقتیم . به فرمایش پیر جماران رحمت اله علیه همیشه وحدت داشته باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
انشاالله روزی برسد که بتوانیم هواپیمای مسافربری مدرن و بروز بسازیم با استانداردی بهتر و ایمن تر از غربیها
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۹:۰۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
همین الان هم سپاه توان ساختش رو داره
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۹:۰۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
بله داره ولی ارتش.تجربه ارتش در حوضه ساختن و سپاه در حوضه برنامه ریزی و عملیات هایی با کمترین ادوات ولی بیشترین صدمات علیه دشمن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
بخدامن وخانواده ام حاضریم یکماه کامل روزه بگیریم ونان خالی افطارکنیم وخرج یکماهمان راجهت ساخت موشک به سپاه اهداکنیم تاپوزه ملک سلمان وگرگاش وترامپ رابخاک بمالیم درصورتیکه من یک عرب ابادانیم
زنده بادایران وقاسم سلیمانی
ایثارگروجانبازابادانی
Netherlands
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
درود بر سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
ببخشید مگه کشور ما گدایه؟تازه نیازی به روزه نیست.اگه مسعولین درست و حسابی داشتیم الان خانه های مردم ما از طلا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
خیلی خوشحال شدم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۵۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
باسلام به هموطنان وخداقوت به بررادران صنعت هواوفضا .متاسفانه برخی ما بلدیم ایراد بگیریم وآیه یاس بخوانیم اگر هرایرانی یک قدم بردارند می شود 80میلیون قدم که خیلی پیش می رویم.شما مطمئن باشید اگر خبری نبود وتوان بازدارندگی نبود خیلی وقت پیش دشمان حمله کرده بودندوایران را اشغال می کردند .ایران چیزی دارد که عراق وافغانستان ودیگرا ندارند خودمان را کم نبینیم
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
درودبرشما ملت ایران ایرانی باغیرت دانش جهان درآینده دست شما عزیزان است مقاومت کنید ملت عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
کاری به هیچ کدام از این نظرات ندارم ولی خدا وکیلی وقتی بتوانیم کاری را بومی سازی کنیم یواش . یواش به اوج می رسد الان که موشک ها بومی سازی شده اند از ابتدا تا الان چقدر زیاد پیشرفت کرده اند و روز به روز بهترش را می سازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
این آقا که میگه کدام جنگنده ؟ پیروزی انقلابمان با دست خالی - پیروزی در جنگ طبس - پیروزی در جنگ هشت ساله در برابر دنیا- ادامه انقلاب در چهل سالگی در برابر تمام تحریمها و فشار ها - ساخت موشک با دست خالی - پیشرفت در علوم مختلف بدون اتکا به دیگران و ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
فقط با تکیه و ایمان به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
یاشاسین ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
یک که اگه به ایمان بود داعش الان جهان رو گرفته بود پس راه ما راه درسته که مقداری داره کج میشه دو همیشه خدا در قران هم اومده برای جنگ تجهیزات نیازه در طبس ما رادار خوب نداشتیم امریکا اوند داخل ایران الان با ردارامون پهباد پنهان کارشون رو شکار کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
ان شالله رئیس جمهور اینده یکی از برادران سپاههی .اگر سردار سلیمانی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
داش گلم،سیاست به اهلش.سپاهی ها ادمای جنگ هستن و سیاست مدارا مردای دیپلماسی
-
علی
۱۳:۴۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
زنده باد دلاور مردان باغیرت ایرانی ، حتی اگر شبیه یک جنگنده خارجی هم باشه همین ساخت ایران است ونیاز به گدایی از دشمنان را از بین می برد خدا راشکر انشاء ا... با همین همت خیلی پیشرفته تر هاش را هم خواهیم ساخت ، یا علی و دستمریزاد دلاوران سپاهی وارتشی
Iran (Islamic Republic of)
اکبرپورسروک
۱۱:۴۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
ادرود خدا برشما دلاورمردان ایران درود بر سربازان ولایت خدا قوت تنگه هرمز را میبندیم موشک که داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
کدوم جنگنده؟این همون میک 21 که پلت فرمش عوض شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
بابا کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۵۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
فرقی نداره اخرش تونست بسازن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
اف 5 داداش.
Russian Federation
سیاوش
۰۹:۵۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
سلام
خیلی خوبه از این دانشمندان با غیرت حمایت بشه انشاالله یک هواپیمای جنگنده منحصر به فرد با قدرت و سرعت و شکل ظاهری بسیار جدید و وحشتناک خواهند ساخت. همانطور که در زمینه موشک و پهپاد جزء بهترینهای دنیا شده ایم باید تو هواپیما هم جزء بهترینها بشیم و این فقط و فقط اراده مسئولین کشور را می طلبد. چون توانمندی و خلاقیت در جوانان ایران بسیار بالاست. ب
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۰۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
این وصیت مرحوم امام خمینی را فراموش نکنیم و مواظب باشیم تا انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد.
Germany
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
برای همین است که ما معتقدیم خداوند دشمنان ما را از نادان قرار داده است و .......
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۰۸:۵۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
زنده باد ایرااااان اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
بابا یه فیلم بزارین بزنه بترسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل و امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
کدام جنگنده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
تا کور شود هر آن که نتواند دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
نمیدونم والا
-
سرباز آقا
۰۸:۳۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
مگه نمیبینی نوشته جنگنده کوثر
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۴۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
همون جنگنده که باعث شده تو الان راحت بشینی پشت کامپیوتر و کامنت بزنی کدام جنگنده.همون جنگنده که ترامپ می خواست از دیروز تو را بی چاره تر کنه اما بخاطر همون جنگنده دیروز هم امد و رفت و غلطی نکرد این ترامپ خبیث
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
همونی که برق از چشمای یانکی ها ربوده .
Canada
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
الحمد الله خیلی عالیه چندین بار از تلویزیون فیلم این جنگنده را پخش کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
احسنت احسنت .... آل سعود بدبخت که حتی یک سوزنه در عربستان بلد نیستین درست کنید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
احسنت احسنت .... آل سعود بدبخت که حتی یک سوزنه در عربستان بلد نیستین درست کنید .. مواظب خودتون و رفتارتون باشید بهتره که دست از اختلاف در منطقه و کشورهای کوچک بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
احسنت احسنت .... آل سعود بدبخت که حتی یک سوزنه در عربستان بلد نیستین درست کنید .. مواظب خودتون و رفتارتون باشید بهتره که دست از اختلاف در منطقه و کشورهای کوچک بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
دولت بايد قبول كند كه اب خوردن ما به دست غرب نيست
انكه ميتونه جنكًنده شكاري بسازد تهيه اب خوردن براي او سخت نيست درود بر ملت شريف وعزيز مسلمان ايران درود بر رهبر ايران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
سیستم جنگ الکترونیک نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
منظورت بمثل RQ170 نه بمثل اون نداره .
اما کسانی که سیستم الکترونیکی RQ170 رو تحت کنترل ۱۰۰./. خود در اوردند حتما به کوری چشم نوکران شیطان بزرگ سیستم الکترونیکی روش نصب کردند که ضعفهای الکترونیکی RQ 170 رو نداشته باشه . صد البته بکوری چشم دشمن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
همه چیز کشور باید داد دست سپاه ، به خدا ایران گلستان می کنند چون اینها 8 سال جنگ اداره کردند بلدند دلسوز ایران و ملت هستند ، انقلابی و مطیع امر ولایت و رهبری هستند . قوه مجریه باید کامل سپرد به دست سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
ناشناس عزیز واقعا که ناشناسییییی این جنگنده ساخت ارتشه نه سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
ناشناس عزیز واقعا که ناشناسیییی این جنگنده ساخت ارتشه نه سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
آمریکایی ها بیشتر از آنکه سیاست مدار باشند تاجر هستند. این همه تسلیحات به عرب های خلیج فارس فروختند که عربها سایر کشور ها را باهاشون بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
ما امریکا را زیر پا له می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
شرم به عربها که پول ملتشون رو‌میدن امریکا و ازش این سلاح ها رو میخرن
درود بر ایران که خودش اینها رو میسازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
زنده باد بر غیرت ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
چرا یه فیلم از پرواز این جنگنده نمیذارین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
قبلا فیلم پرواز منتشر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
شما اول سرچ کن اگه ندیدی بعد حرف بزن.
!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۳۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
یک سرچ کوچولو بکنی تو گوگل پیدا میکنی مهندس!!!!
Iran (Islamic Republic of)
amir
۲۲:۳۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
درود بر دانشمندان و مهندسین متعهد مون واقعا باعث افتخار هست. چی میشه خودرو سازی رو هم بدین به سپاه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
عزیزم این جنگنده را نیروی هوایی ارتش با همکاری وزارت دفاع ساخته است یک خرده مطلع شود بعدش اظهار فضل کن
-
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
سپاه ، ارتش ، نيروي انتظامي ، پدافند ، هوايي دريايي زميني همه يد واحد ايرانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
وزارت دفاع یعنی همه نیروهای نظامی و فرقی بین آنها نیست.خوشبختانه همگی متحد و گوش بفرمان رهبرند وخداذهم به این اتحاد و همفکری برکت داده ومیدهد.فقط نباید مغرور شد و کوتاه آمد.یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
این کار وزارت دفاع بوده که اکثر پرسنل اون هم سپاهی هستند و تحویل ارتش میشه، در کل فرق نداره مهم اینه که ساخت داخله و خودروسازها بهتره جمع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
وزارت دفاع حفاظتش سربازاش پرسنلش عقیدتیش و ... همش از ارتشه اونوقت شما میگی ...
درود بر حماسه سازان چون فلاحی کلاهدوز صیاد بابایی فکوری و ...
آخرین اخبار