عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ده محور مهم سخنان خود در مراسم ۱۳ آبان امروز در رشت را در اینستاگرام خود منتشر کرد.

ضرغامیبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راهپیمایی باشکوه یوم الله ۱۳ آبان امروز در سرتاسر ایران اسلامی با حضور پرشمار مردم برگزار شد. سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صداوسیما که برای سخنرانی به استان گیلان سفر کرده بود، ده محور مهم سخنان خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. در ادامه متن و تصویر ارسالی ضرغامی در اینستاگرام را مشاهده می‌کنید:


۱۳ آبان ۹۷ - رشت / امروز در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان رشت شرکت کردم. برخی از محورهای سخنرانی‌ام به شرح زیر است:

۱- اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، اشغال یک سفارتخانه نبود، بلکه تسخیر لانه جاسوسی و قرارگاه عملیاتی آمریکا علیه ملت ایران بود.

۲- بی‌توجهی‌های دولت وقت به هشدارهای مهم امام در مورد خطر آمریکا، عامل اصلی حرکت انقلابی دانشجویان بود.

۳- امروز اصطلاح «شیطان بزرگ» و «لانه جاسوسی آمریکا» شهرت جهانی دارد و فعالان سیاسی دنیا آن را به کار می‌برند.

۴- ناآرامی‌های اول انقلاب تحت عنوان اقوام کرد، عرب، بلوچ، ترکمن، ترک و... تماماً بر اساس طراحی‌های آمریکا و از طریق سفارتخانه آنها صورت می‌گرفت.

۵- سقوط شاه، قطع شدن دم اژدهایی بود که سر آن یعنی آمریکا باقی مانده بود. دانشجویان و مردم سر افعی را به سنگ کوبیدند و استکبارستیزی را نهادینه کردند.

۶- آمریکایی‌ها در زمان اوباما و ترامپ، بی‌صداقتی خود را نسبت به مذاکرات نشان دادند و به دنیا نشان دادند که موضع انقلاب ایران در مورد بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها کاملاً درست است.

۷- استفاده حقیرانه ترامپ از پوستر سریال «بازی تاج و تخت» و مقایسه جمله معروف «زمستان در راه است» با عبارت «تحریم‌ها در راهند» به قدری سطحی بود که عوامل این سریال به آن حمله و از آن انتقاد کردند.

۸- برخی سخنان در مورد اینکه برجام موفق و رو به جلو بود و اقدامات دیگران به مشکل برخورد کرد، ناصواب و به دور از واقعیت صحنه است. آمریکایی‌ها صریحاً در این مورد اظهارنظر کرده‌اند.

۹- آمریکایی‌ها قدرت به صفر رساندن صادرات نفت ما را ندارند. همین الان ۸ کشور را از این تحریم‌ها معاف کرده‌اند.

۱۰- مردم انقلابی گیلان و رشت همیشه در صف اول مبارزات ضداستکباری بوده‌اند و همواره تصاویر دریافتی از این استان الهام بخش بسیاری از دیگر مناطق بوده است.

ضرغامی


بیشتر بخوانید: پست ۱۳ آبانی قالیباف با هشدار به ۴ درصدی‌ها 


انتهای پیام/

پست ضرغامی در اینستاگرام +عکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار