کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه ناپایداری جوی برای سه روز آینده بر روی استان خبر داد و گفت : سامانه بارش‌زا از اواخر روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه فعال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا سیدان کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با بیان این که نقشه‌ها بیانگر ناپایداری جوی برای سه روز آینده بر روی استان هستند ، اظهار کرد : ناپایداری‌های جوی از بخش‌های غربی و شمال غربی کشور شروع شده است ، ولی برای استان اصفهان این ناپایداری‌ها شامل افزایش ابر، گاهی وزش باد و احتمالاً در برخی مناطق برای امروز و فردا بارش پراکنده می‌شود.

 وی در ادامه افزود: در بخش‌های غربی و جنوبی استان احتمال بارش‌های پراکنده باران و برف وجود دارد ، فردا از اواخر وقت برای بخش‌های غرب و جنوب بارش‌ها شروع می‌شود و برای روز سه شنبه اکثر مناطق استان را در بر می‌گیرد ، بر این اساس سه‌شنبه تقریباً همه مناطق استان ابری است و گاهی بارش باران و در ارتفاعات غرب و شمال شرق و جنوب استان بارش‌های برف پیش‌بینی می‌شود.

 کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد : صبح چهارشنبه این سامانه بارش‌زا از اصفهان خارج می‌شود، ولی باعث نمی‎‌شود که ناپایداری‌ها خاتمه یابد ، با وجود این که اصل فعالیت سامانه در روز سه‌‌شنبه است، ولی چهارشنبه و پنجشنبه هم ناپایداری‌های ضعیفی را به شکل بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.

وی با بیان این که طی 24 ساعت آینده دما یک تا دو درجه افزایش می‌یابد ولی برای روز سه‌شنبه دمای بیشینه روز تقریباً 5 الی 6 درجه کاهش خواهد داشت ، اظهار کرد : دمای هوای شهر اصفهان در گرمترین ساعات روز 14 درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات 6 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و گرمترین شهر استان ، آران و بیدگل با 20 درجه سانتی‌گراد و سردترین شهر بویین‌میاندشت با 2 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

با توجه به تغییرات جوی، غلامرضا خاکیان دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان به گلخانه‌داران توصیه کرد: به دلیل تغییرات دما و وقوع بارش‌های پاییزی ، در کلیه سالن‌های تولید محصولات کشاورزی و گلخانه‌ها و با توجه به وزش باد نسبتاً شدید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به کاهش محسوس درما طی هفته جاری متذکر شد : واحدهای پرورش دام و طیور و گلخانه‌داران آمادگی سرما را داشته باشند و همچنین گلخانه‌داران بخش میمه به کنترل دمای داخل گلخانه ، اقدام کنند.

انتهای پیام/م

بارش‌ باران در اکثر مناطق استان اصفهان  در روز سه شنبه

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.