معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از وارد شدن خسارات ۹۲۰ میلیون تومانی به بخش کشاورزی و دامداری در روستاهای پیرانشهر بر اثر بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل در روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ، رسول جلیلی ،معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص میزان خسارات وارد شده به محصولات زراعی، باغی ، دام و طیور و تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی شهرستان پیرانشهر در اثر وقوع سیل، اظهار کرد: سیلی که در روز چهارم آبان سال جاری بر اثر بارش شدید باران در شهرستان پیرانشهر جاری شد، در حدود ۹۲۰ میلیون تومان خسارت در سطح روستاهای این شهرستان برجا گذاشته است.

وی، در خصوص میزان خسارات در بخش سیلوانای ارومیه، اضافه کرد: تاکنون میزان خسارت وارد شده به این بخش محاسبه نشده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، تصریح کرد: خسارات وارد شده به روستاهای پیرانشهر بیشتر در بخش تاسیسات دامداری و کشاورزی بوده و مابقی به محصولات کشاورزی وارد شده است که در حدود 1050 میلیون ریال به محصولات زراعی، 594 میلیون ریال به محصولات باغی، 5192 میلیون ریال به محصولات دامی و طیور و آبزیان و 2370 میلیون ریال نیز به تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی شهرستان خسارت وارد شده است.

وی، ادامه داد: در صورتی که میزان خسارت در بخش گسترده بوده و افزایش داشته باشد مصوبات به هیات وزیران ارسال شده و در انتظار تصمیمات جهت پرداخت تسهیلات کم بهره خواهیم بود.

جلیلی، با اشاره به سیل فرودین ماه سال گذشته در پیرانشهر، بیان کرد: در این زمینه طبق مصوبه هیت وزیران ۱۰۰ میلیارد تومان درراستای نوسازی موارد آسیب دیده از سیل تخصیص یافت که با سود ۱۰ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، تاکید کرد: البته شناسایی افراد خسارت دیده همچنان ادامه دارد و در صورت نیاز هر فرد سیل زده ای به تسهیلات؛ اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود.

انتهای پیام/ع

میزان خسارات وارد شده به محصولات زراعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.