بیش از ۸۰ درصد ابلاغیه‌ها در مازندران به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد علی کریمی مله معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری مازندران گفت: دادگستری مازندران با حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان و پشتکار همکاران بعد از استان تهران  بیشترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از جمله اقدامات سال گذشته این معاونت که موجب کاهش زمان دادرسی و کاهش هزینه‌ها شد، الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها بود.

کریمی مله گفت: پیش از این ابلاغیه‌ها و احضاریه‌ها به صورت دستی از طریق پست یا اعزام مامور ابلاغ ارسال می‌شد که زمان بر و هزینه بر بود؛ اما با فراهم شدن زیرساخت‌های ابلاغ الکترونیک، اکثر ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مدیریت پرونده ارسال و نتیجه نیز در همان سامانه ثبت می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمار مهر ماه امسال ۲۸۶ هزارو ۹۵۰ فقره ابلاغ در شعب دادگستری استان صادره شده که از این تعداد ۲۳۲ هزار و ۱۶۸ ابلاغ الکترونیکی بوده است.

کریمی مله گفت: این امر نشان از ابلاغ بیش از ۸۰ درصد ابلاغیه‌ها در مهر ماه به صورت الکترونیکی دارد که می‌تواند در جریان سهولت  روند رسیدگی به پرونده بسیار موثر باشد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری مازندران گفت: در مهر ماه امسال بیش از ۸۰ درصد ابلاغیه‌ها به صورت الکترونیکی صادر شده است.

انتهای پیام/ م

صدور الکترونیکی ۸۰ درصد ابلاغیه‌ها در دادگستری مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار