مدیر پایگاه جهانی قنات قصبه گناباد گفت: پس از ثبت جهانی قنات قصبه گناباد، بازدید گردشگران خارجی از این قنات، نسبت به پارسال 40 درصد افزایش یافت.

صنوبری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بیشتر گردشگران از کشورهای فرانسه، آلمان و سوئیس و سایر کشورهای اروپایی ثبت جهانی قنات قصبه گناباد، باعث افزایش  سفر گردشگران خارجی به  این شهر  شدهستند .

وی افزود: با تبلیغاتی که از سوی یونسکو برای  قنات قصبه گناباد صورت گرفته است، ورورد گردشگران خارجی به گناباد در آینده  افزایش  بیشتری خواهد داشت.

مدیر پایگاه جهانی قنات قصبه گفت: باید به دنبال چرخه گردشگری در استان باشیم  و ثبت جهانی سایر  آثار تاریخی خراسان رضوی نیز باعث رونق بیشتر گردشگری خارجی خواهد شد.

صنوبری افزود: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در حوزه اسکان گردشگران در شهرستان گناباد  از قدم های خوب برای جذب گردشگر است اما  در عین حال نیاز به ساخت  یک هتل سنتی مدرن در گناباد است تا بتوانیم با رعایت استاندارهای گردشگری از مسافران داخلی و خارجی پذیرایی کنیم.

وی  گفت:  کیوسک‌های راهنمایی و اقلام دیگری برای تجهیز قنات قصبه خریداری شده است و سایت قنات نیز به زودی با چهار زبان راه اندازی می‌شود تا گردشگران بیشتر با این اثر آشنا شوند.

مدیر پایگاه جهانی قنات قصبه افزود: استحکام ‌بخشی سازه قنات از اولویت‌های کاری ما بوده  است و  از کمک های نیکوکاران نیز برای تجهیز و استحکام قنات نیز استفاده شده است.

صنوبری گفت: در دو سال اخیر با اعتبار 300میلیون تومان توانسته‌ایم  یکی از ورودی های قنات را بازسازی و مستحکم کنیم  تا در این مسیر، گردشگر با محیطی بسیار زیبا روبه رو شود.

 

انتهای پیام: ح.ت

رونق گردشگری در گناباد

برچسب ها: گردشگری ، آثار جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.